• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18648
+
-

کافه مجلس

نیکنام فعلا نمی‌تواند به شورای شهر بازگردد

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس درباره سرنوشت مصوبه مجلس برای حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر گفت: بنابر اظهارات مطرح و اخبار واصله، نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌نظر و مصوبه مجلس شوراهای اسلامی نزدیک است. میرزایی نیکو در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه سپنتا نیکنام با حکم دیوان عدالت اداری 6ماه از حضور در شورای شهر یزد تعلیق شد و این حکم مجدد از سوی دیوان عدالت اداری تمدید شده است، برای حضور مجدد وی نمی‌توان کاری کرد. او گفت: درصورتی که حکم تمدید نمی‌شد و ادامه پیدا نمی‌کرد، سپنتا نیکنام بعد از اعلام نهایی نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌توانست به شورای شهر یزد بازگردد، اما فعلا وی از حضور در شورای شهر یزد محروم شده است.

چرا خواننده مجاز نمی‌تواند کنسرت بگذارد

عزیز اکبریان، نماینده مردم کرج در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان با گلایه از بی‌توجهی به مسائل جوانان گفت: اگر شما یکی از شب‌ها در مناطق بالای شهر کرج قدم بزنید چند صد جوان را می‌بینید که سوار خودروی شخصی خود به‌اصطلاح دور دور می‌کنند، اگر می‌خواهیم جوانان در مسیر درست گام بردارند باید زمینه آن را مهیا کنیم؛ ما از جوانان می‌خواهیم با نشاط باشند ولی مسیر شاداب بودن را برای آنها هموار نمی‌کنیم. به گزارش ایسنا، نماینده مردم کرج با گلایه از مخالفت برخی نسبت به برگزاری کنسرت در برخی استان‌ها افزود: متأسفانه برخی موسیقی حلال و شرعی را نیز حرام می‌دانند و از برگزاری کنسرت در برخی استان‌ها جلوگیری می‌کنند. وی گفت: چرا خواننده‌ای که در تلویزیون ملی ایران صدا و تصویرش پخش می‌شود نمی‌تواند کنسرت برگزار کند؟

جلسه فوق‌العاده اصل 90برای مدرسه غرب تهران

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود این کمیسیون به حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران، گفت که جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای پیگیری این موضوع احتمالا روز شنبه برگزار می‌شود. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حادثه اخیر در مدرسه پسرانه غرب تهران باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده و کمیسیون اصل ۹۰ به‌دنبال پیگیری و شفاف شدن این اتفاق است. مجلس در هفته آینده تعطیل است، ولی به‌دلیل اهمیت موضوع از هیأت رئیسه کمیسیون درخواست جلسه فوق‌العاده کردم که این جلسه احتمالا امروز تشکیل خواهد شد. محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید هم نوشت: در فراکسیون امید پیگیر خواست عموم مردم، فعالان اجتماعی و هنرمندان برای تصویب سریع‌تر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید