• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 3 اسفند 1401
کد مطلب : 186224
+
-

7 مجموعه جدید ورزشی در تهران

سی‌وسومین رویداد امید و افتخار به بهره‌برداری پروژه‌های فرهنگی و ورزشی اختصاص داشت

گزارش
7 مجموعه جدید ورزشی در تهران

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

سی‌وسومین رویداد امید و افتخار که به آیین بهره‌برداری از ۷پروژه فرهنگی و ورزشی اختصاص داشت در فضایی مفرح برگزار شد.
به گزارش همشهری، دیروز خیابان مرودشت تهران حال و هوای بانشاطی پیدا کرده بود؛ خیابانی که در جنوب خیابان معلم و همجوار با بزرگراه صیاد شیرازی و محله حشمتیه قرار گرفته است و مجموعه ورزشی مهرآیین آن میزبان مراسمی برای افتتاح‌ چند پروژه فرهنگی و ورزشی بود.
در این مراسم، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۷، حسین اوجاقی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی دیگر از مدیران شهری و ورزشی حضور داشتند. مجموعه ورزشی مهرآیین جنب بازار میوه‌و‌تره‌بار که در ناحیه 5منطقه 7واقع شده، قرار دارد. در محوطه این مجموعه ورزشی از کودکان تا موسفیدکرده‌ها سرگرم تفریح و بازی با میز پینگ‌پنگ و فوتبال دستی و توپ فوتبال بودند. در داخل سالن ویژه والیبال نشسته هم 2تیم متشکل از جانبازان و معلولان به تمرین و بازی می‌پرداختند. در سالن اسکواش هم چند جوان و نوجوان سرگرم ورزش و رقابت بودند. حضور شهردار تهران در جمع این ورزشکاران و گرفتن عکس یادگاری با آنها و همچنین حاضر شدن چهره‌های ورزشی مانند علی خسروی، داور پیشکسوت فوتبال هم از نکات جالب و جاذبه‌های این مراسم به‌حساب می‌آمد.

 امکانات بی‌نظیر مدیریت شهری
در ابتدای این مراسم زاکانی با اشاره به اهمیت توسعه امکانات ورزشی در پایتخت گفت: «یکی از ویژگی‌های ممتاز شهرداری تهران فعالیت در عرصه‌های ورزشی هم در بعد همگانی و عمومی و هم در بعد قهرمانی است. مجموعه مدیریت شهری امروز امکانات بی‌نظیری دارد.» زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ورزش در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: «وقتی از رهبر انقلاب خواستند توصیه‌ای به جوانان داشته باشند، ایشان فرمودند تحصیل کنید، سراغ تهذیب بروید و اهل ورزش باشید؛ زیرا 3ضلع بدن سالم، روح بزرگ و اندیشه فراخ می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی در جوانان‌ ما فراهم آورد. بر همین اساس در مجموعه شهرداری تهران در تلاش هستیم با همکاری سازمان ورزش از نوجوانان تا کهنسالان. به همه کسانی که دنبال فعالیت در این حیطه هستند، خدمت کنیم.»

رشد چشمگیر سرانه ورزشی شهر تهران
سکاندار پایتخت در ادامه با اشاره به آمارهای موجود در رابطه با امکانات ورزشی پایتخت گفت: «سرانه ورزش در تهران نسبت به ابتدای انقلاب رشد چشمگیری داشته است، اما هنوز با استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم. تلاش ما بر این است تا فاصله‌ها را کم کنیم. به علاوه ما به‌دنبال این هستیم که از طریق مسابقات قهرمان شهر ورزش را مردمی کنیم و به متن جامعه بیاوریم. در رویداد قهرمان شهر ۷۰۰ هزار نفر در 8رشته بخش بانوان و ۸رشته بخش آقایان با هم رقابت می‌کنند.» زاکانی پیرامون برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه گسترش ورزش شهری هم گفت: «در کنار توسعه و نوسازی سالن‌های ورزشی مسئله بازسازی مجموعه‌های قدیمی را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم. علاوه بر این فراتر از فعالیت‌های جسمی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز شهرداری تهران برنامه دارد و در همین رابطه اخیراً جشنواره‌ای با حضور ۶هزار شرکت‌کننده برگزار شده است.»

بازگشت 40مجموعه ورزشی تعطیل
محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز از بازگشت ۴۰مجموعه ورزشی تعطیل شده به چرخه فعالیت در دوره اخیر مدیریت شهری خبر داد و گفت: «در این دوره تلاش کردیم زیرساخت‌ها و مجموعه‌هایی که تعطیل شده و مغفول مانده بود را به چرخه استفاده شهروندان برگردانیم و با همت سازمان ورزش، ۴۰مجموعه به چرخه برگشتند و در حوزه زیرساختی برای سال آتی نیز ظرفیت‌های جدیدی اضافه خواهد شد. علاوه بر این تلاش کردیم در کنار فدراسیون‌ها باشیم تا بتوانیم خدمات خود را توسعه دهیم. با همه این تلاش‌ها با استاندارد مدنظر فاصله داریم و امیدواریم به روزی برسیم که از نظر ورزشی و امکانات این حوزه، استانداردهای جهانی را در شهر تهران شاهد باشیم.»

مهرآیین؛ افتخار جامعه ورزش ایران
محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک هم به‌عنوان یکی از سخنرانان این مراسم گفت: «محمد مهرآیین که مجموعه ورزشی‌ای که در آن حاضر هستیم به نام ایشان نامگذاری شده از استادان بزرگ ورزش‌ه ای رزمی ایران و زمانی رئیس فدراسیون جودو بود. ایشان یک پهلوان گمنام بود و تا آخر عمرش به‌صورت گمنام از مردم دستگیری می‌کرد. محمد مهرآیین پدر 2شهید بود؛ بر همین اساس تشکر می‌کنیم که این سالن به نام ایشان نامگذاری شد؛ البته باید یک سالن رزمی به نام ایشان که به‌عنوان پدر ورزش جودو و ورزش‌های رزمی شناخته می‌شود، نامگذاری شود؛ چراکه با این کار نام ایشان ماندگار‌تر خواهد بود.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید