• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 27 بهمن 1401
کد مطلب : 185746
+
-

نساجی و مطهری در برزخ

مدیران نساجی گزینه‌ای برای جانشینی مطهری ندارند و با استعفای او مخالفت کرده‌اند

سوژه روز
نساجی و مطهری در برزخ

 شکست بیرون از خانه نساجی در برابر مس کرمان باعث شد تا حمید مطهری بعد از این بازی از سمت خود استعفا بدهد. این اتفاق در حالی رخ داد که نساجی در بحرانی‌ترین شرایط ممکن به سر می‌برد و از 6بازی اخیر فقط 2امتیاز گرفته است؛ یعنی 4شکست و 2تساوی. شاگردان حمید مطهری قبل از جام‌جهانی از لحاظ سبک بازی و نتیجه‌گیری شرایط خوبی داشتند ولی بعد از شروع مجدد لیگ برتر دوران افت این تیم آغاز شد و آنها در آخرین بازی، در کرمان برابر تیمی شکست خوردند که یکی از گزینه‌های سقوط محسوب می‌شود. این باخت اینقدر برای مطهری سنگین بود که بعد از بازی تصمیم به استعفا گرفت و حالا نساجی در حساس‌ترین مقطع از فصل با چالشی بزرگ مواجه شده است.

  شاید من اشتباه می‌کنم
مطهری بعد از باخت به مس کرمان درحالی‌که به‌شدت ناراحت بود وارد رختکن شد و دقایقی با بازیکنان صحبت کرد. او خطاب به شاگردانش گفت: «دیگر نمی‌توانم در نساجی کار کنم. یا شما نمی‌توانید چیزی را که من می‌خواهم اجرا کنید یا شاید من اشتباه می‌کنم. بعضی‌ها برای خودشان فوتبال بازی می‌کنند و با این وضعیت دیگر تصمیم به ماندن ندارم.» مطهری در حالی این جملات را به زبان آورد که شکست برابر مس، ناراحتی هواداران نساجی را هم در پی داشته و برخی از آنها در صفحات مجازی خواهان کنار گذاشتن این مربی شدند. یکی از بازیکنان نساجی در این خصوص به همشهری ورزشی می‌گوید: «مطهری از شروع فصل نتوانست ارتباطی نزدیک و صمیمی با هواداران نساجی بگیرد و همین موضوع کار او را برای آینده سخت خواهد کرد. مطهری از لحاظ فنی مربی بسیار خوبی است و ما اصلا از او تمرین تکراری نمی‌بینیم. خودمان هم مانده‌ایم چرا تیم اینطور نتیجه می‌گیرد.»

  مدیران گزینه‌ای ندارند
نتایج نساجی نارضایتی حدادیان مالک باشگاه را هم به همراه داشته ولی مسئله مهم اینجاست که آنها در حال‌حاضر با مشکل نداشتن گزینه مواجه هستند. مدیران نساجی در این چند سال از مربی خارجی استفاده نکرده‌اند و مربیان ایرانی که در حال‌حاضر بدون تیم هستند، نسبت به مطهری برتری خاصی ندارند که مدیران نساجی را برای تغییر سرمربی وسوسه کنند. نساجی باید هفته آینده در جام حذفی به مصاف آلومینیوم اراک برود و با توجه به زمان کمی که تا این بازی باقی مانده است، بعید به‌نظر می‌رسد تغییری در کادر فنی ایجاد شود. با این حال مسئله مهم‌تر، تصمیم شخصی مطهری است و باید دید اگر باشگاه با استعفای این مربی مخالفت کند، مطهری روی تصمیم خود پافشاری خواهد کرد یا اینکه به تمرینات بازخواهد گشت.
مدتی پیش باشگاه نساجی از تمدید قرارداد مطهری برای فصل بعد خبر داد ولی مطمئنا هر دو طرف فکر نمی‌کردند که تیم اینقدر زود با بحران نتیجه‌گیری مواجه شود. مطهری و نساجی در دوران برزخی به‌سر می‌برند و شاید پیروزی در اراک بتواند نساجی را از این وضعیت بیرون بیاورد، البته به شرطی که مطهری در این تیم بماند. او در نخستین سالی که سرمربیگری را تجربه می‌کند، با شرایطی سخت مواجه شده و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید