• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 27 بهمن 1401
کد مطلب : 185735
+
-

هزار سؤال بی‌جواب

پرسپولیس از بدشانسی و اشتباهات داوری هم لطمه خورده، اما آیا تمام مشکلات این تیم همین است؟

هزار سؤال بی‌جواب

بهروز رسایلی

نتایج ضعیف پرسپولیس در هفته‌های اخیر منجر به از دست رفتن صدر جدول برای این تیم شد. شکست ناباورانه سرخ‌ها در برابر هوادار زمانی تلخی بیشتری پیدا کرد که سپاهان توانست در دربی اصفهان ذوب‌آهن را شکست بدهد و با 3امتیاز اختلاف نسبت به قرمزها بر صدر تکیه بزند؛ یک اختلاف امتیازی قابل توجه که روحیه طلایی‌پوشان را در آستانه دیدار حذفی با پرسپولیس دوچندان می‌کند. طبیعتا سرخپوشان در این فصل دچار مشکلات و بدشانسی‌هایی بوده‌اند. اشتباهات داوری هم گاهی گریبان‌شان را گرفته اما آیا واقعا ریشه تمام مشکلات تیم همین است؟ آیا واقعا هیچ سؤال و ابهام دیگری در مورد عملکرد پرسپولیس وجود ندارد؟

  چرا با 2هافبک دفاعی؟
یکی از پرتکرارترین پرسش‌های فنی از یحیی گل‌محمدی در مورد این است که چرا او همیشه پرسپولیس را با 2هافبک دفاعی ارنج می‌کند؟ معمولا از بین کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک و سینا اسدبیگی شاهد حضور همزمان 2بازیکن در ترکیب اصلی هستیم. فرقی هم نمی‌کند رقیب پرسپولیس چه تیمی با چه کیفیت و سیستمی است یا اصلا بازی در تهران برگزار می‌شود یا خارج از تهران. طبیعتا انتظار می‌رود سیستم و روش بازی پرسپولیس، براساس تاکتیک و بضاعت رقبا انتخاب شود یا دست‌کم اندکی انعطاف‌پذیر باشد اما در تیم یحیی خبری از این داستان‌ها نیست. انتخاب دائمی 2هافبک دفاعی در حالی است که پرسپولیس فوجی از وینگرها و هافبک‌های تهاجمی را در اختیار دارد که با این شیوه از بازی، جا برای آنها تنگ می‌شود.

  سرگیجه در دفاع چپ؛ چرا؟
یکی از پست‌هایی که پرسپولیس به‌شدت از آن آسیب خورده، دفاع چپ بوده است؛ جایی که سعید آقایی در ابتدای فصل در لیست مازاد قرار گرفت تا محمد مهدی احمدی از نفت مسجدسلیمان به‌جای او جذب شود. نکته شگفت‌انگیز اما این است که احمدی بدون آنکه در پرسپولیس فرصت بازی پیدا کند، بعد از ماه‌ها نیمکت‌نشینی در همین پنجره زمستانی به‌طور قرضی از جمع سرخپوشان جدا شد و به تیم سابقش پیوست. یحیی برخی اوقات در این پست از علی نعمتی استفاده کرده که این بازیکن عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشته است. نعمتی انتقادات زیادی را تحمل کرد تا اینکه نوبت به وحید امیری رسید که به‌عنوان دفاع چپ به میدان برود. در این مورد هم به‌نظر می‌رسد حبس شدن امیری در یک پست دفاعی، قابلیت‌های تهاجمی او را هدر داده و باعث افت این بازیکن شده است.

  مهدی عبدی کجاست؟ تمام شد؟
پرسشی که از اواسط فصل گذشته وجود داشت، امسال پررنگ‌تر از قبل شده است. مهدی عبدی به کلی در پرسپولیس محو شده و اصلا فرصت بازی به‌دست نمی‌آورد. او حتی به‌عنوان بازیکن ذخیره هم نقشی در برنامه‌های فنی یحیی گل‌محمدی ندارد، به‌طوری که این مربی در مقطعی ترجیح می‌داد تیمش را بدون مهاجم تخصصی به میدان بفرستد، اما سراغ عبدی نرود. حتما مهاجم جوان قرمزها مشکلاتی دارد، کم‌تحرک است و از خودش غافل شده، اما در این میان نقش مربی چیست؟ اگر مربی نتواند جلوی هرز رفتن یک استعداد را بگیرد، پس به چه کاری می‌آید؟ آیا شما مطمئنید اگر مربی دیگری بالای سر عبدی بود، او باز همینطور به حاشیه رانده می‌شد؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید