• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 24 بهمن 1401
کد مطلب : 185486
+
-

آماربازی

05
پرسپولیس هفته گذشته بعد از خوردن گل اول بازی از نفت آبادان، توانست به بازی برگردد و میزبانش را 2 بر یک شکست دهد. این برای دومین‌بار در فصل جاری است که پرسپولیس بعد از دریافت گل اول، بازی را می‌برد و فقط 5تیم در این فصل توانسته‌اند این اتفاق را رقم بزنند. 3تیم مدعی قهرمانی یعنی سپاهان، پرسپولیس و استقلال هر کدام 2بار موفق به کام‌بک زدن شده‌اند و گل‌گهر هم یک‌بار مقابل هوادار بعد از خوردن گل اول، بازی را 2بر یک برده است. پنجمین تیمی که در این فصل کام‌بک زده، نام غیرمنتظره و جالبی دارد. نفت مسجدسلیمان، تیم آخر جدول رده‌بندی، در بازی رفت مقابل نفت آبادان موفق به این کار شد و امروز بازی برگشت همین 2تیم برگزار می‌شود.

02
2تیم هوادار و صنعت‌ نفت آبادان بیش از هر تیم دیگری در این فصل کام‌بک خورده‌اند. این 2تیم هرکدام 2بار پیروزی را از دست داده و با وجود زدن گل اول، بازی را باخته‌اند. هوادار مقابل گل‌گهر و سپاهان دچار این اتفاق شده و هر 2بار هم نتیجه نهایی مسابقه 2 بر یک بوده است. نفت آبادان هم در مقابل پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان با همین شرایط و با نتیجه 2 بر یک شکست را پذیرفته است. جالب اینکه نفت آبادان در هر دوی این بازی‌ها میزبان بوده و در خانه خودش کام‌بک خورده است. ملوان، نساجی، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان هم هرکدام یک‌بار کام‌بک خورده‌اند. ملوان 3 بر یک به استقلال باخت و تنها تیمی است که بعد از زدن گل اول، بازی را با اختلاف بیشتر از یک گل باخته است.
 
02
فقط 2تیم در لیگ برتر هستند که زدن گل اول برای آنها به‌معنای برد صد‌درصد بوده و هرگز در این بازی‌ها حتی مساوی هم نداده‌اند. استقلال و آلومینیوم این 2تیم هستند؛ استقلال 8بار در این فصل گل اول بازی را زده و هر 8بار به پیروزی رسیده است. آلومینیوم هم 7بار توانسته گل اول بازی را بزند و در این 7بازی هرگز امتیازی از دست نداده است. بعد از این 2تیم به پرسپولیس و گل‌گهر می‌رسیم؛ پرسپولیس 10بار گل اول بازی را زده، 9بار پیروز شده و فقط در دربی تهران امتیاز از دست داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید