• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 24 بهمن 1401
کد مطلب : 185445
+
-

برنامه رئیسی در سفر به چین

رئیس‌جمهور ایران به‌ دعوت همتای چینی خود، عصر امروز (دوشنبه) راهی پکن می‌شود تا شرایط برای تقویت بیش‌از‌پیش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های متکثر فراهم شود.
به‌گزارش همشهری، سفر سه‌روزه سیدابراهیم رئیسی به چین، آن‌هم در رأس هیأت بلندپایه سیاسی – اقتصادی در شرایطی است که چین به‌عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.آمارهای گمرک ایران در 10ماهه سال‌جاری نشان می‌دهد چین، با ۱۲میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار، مقصد اصلی صادرات ایران بوده ‌است و در مقابل جمهوری‌اسلامی نیز در این مدت ۱۲میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار از چین واردات داشته‌است.
برهمین اساس کارشناسان معتقدند با سفر رئیسی به چین، روابط 2کشور وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد. در چنین شرایطی دستورکارهای متنوعی برای سفر رئیس‌جمهور ایران به پکن درنظر گرفته شده‌است. با توجه به این موضوع، رئیسی در این سفر پس ‌از استقبال رسمی از سوی همتای چینی خود، ابتدا دیداری خصوصی با شی جین‌پینگ خواهد داشت و بعد از آن، هیأت‌های عالی‌رتبه 2کشور مذاکرات خود را آغاز می‌کنند و مراسم امضای اسناد همکاری در حضور روسای‌جمهور برگزار می‌شود.
نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و چین، دیدار با ایرانیان مقیم این کشور و گفت‌وگو با اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین بخش دیگری از برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به چین خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید