• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 24 بهمن 1401
کد مطلب : 185441
+
-

واکنش ضد‌انقلاب‌ها بعد از راهپیمایی‌21 میلیونی

فتوشاپ است!

گزارش
فتوشاپ است!

ابراهیم فاتحی- روزنامه‌نگار

«ندیدن» و «به کوچه پس‌کوچه زدن»، حربه رسانه‌ای جریان ضدانقلاب در توجیه اشتباه محاسباتی حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن امسال بود. رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور پیش‌بینی حضور میلیونی مردم در شهرها و روستاهای کشور را نمی‌کردند؛ در عوض استناد کردند به چند گزارش تصویری حاشیه محلات و دور از مسیر همیشگی راهپیمایی‌ها و آن را نشانه استقبال کم‌رمق مردم از جشن چهل و چهارمین سالگرد انقلاب دانستند. حربه دوم آنها نیز استناد به چند اشتباه جزئی تصویری در زیرنویس راهپیمایی شهرها و جابه‌جایی یکی دو مورد اسامی شهرها در شبکه‌های تلویزیونی«من‌و‌تو» و «ایران اینترنشنال» بود.
گزارش‌های تصویری مستند به حضور متعدد عکاسان در میعادگاه‌های راهپیمایی 22بهمن و خبرگزاری‌ها در سراسر کشور جایی برای فتوشاپی خواندن اجتماعات گسترده مردم نمی‌گذاشت، اما وقتی بنا بر ندیدن بود، تک‌ویدئوهای ارسالی کوچه‌خلوت به «گزارشگر خوب...» شبکه فارسی‌زبان خارجی حجت موجه رسانه‌ای آنها محسوب می‌شد. برخی نیز همانند سال‌های گذشته حضور مردم را به اجبار کارمندان دولت و دانش‌آموزان در خیابان ها تقلیل دادند، از جمله صادق زیبا کلام، تحلیلگر سیاسی که در توییتی نوشت:« ای‌کاش آقای رئیس‌جمهور 2کلام هم پیرامون اهداف و آرمان‌های واقعی انقلاب اسلامی می‌گفتند. ای‌کاش نظام به‌جای اصرار بر راه‌انداختن راهپیمایی‌های نمایشی و آوردن دانش‌آموزان که نشان دهد جوانان از نظام حمایت می‌کنند، تن به واقعیت‌ها می‌داد و می‌پذیرفت که چقدر جایگاه انقلاب و نظام سقوط کرده است.»
این میدان حضور مردم است که درنهایت واقعیت خود را بر تصمیم براندازان جمهوری اسلامی عرضه می‌کند. چند‌ماه قبل‌تر رهبر معظم انقلاب در توصیف دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و بازدارندگی کشور از فکر تهاجم قدرت‌های بیگانه گفته بودند:«چند سال پیش وقتی عکس‌های موشک‌ها و پهپادها منتشر می‌شد می‌گفتند اینها فتوشاپ است؛ حالا می‌گویند پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است چرا به فلان کشور می‌فروشید.» اروپا و آمریکا بعدها هیچ‌گاه به این تناقض ادعاهای خود در فتوشاپی بودن دستاوردها و استقبال از پهپادهای ایران اشاره نکردند. عمق راهبردی گسترده حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن امسال نیز به مذاق میزگرد رهبران خودخوانده براندازی ایران در واشنگتن خوش نیامد و لجستیک آنها نتوانست تصاویر مخابره شده از ایران را تاب بیاورد. فتوشاپ، تدوینگر کارکشته تلویزیونی یا استفاده از تصاویری آرشیوی و دستکاری شده تلاش بی‌ثمر جریان برانداز در تحریف واقعیت راهپیمایی امسال انقلاب بود و همانند پهپادها صدای آن بعدا در صحنه بین‌الملل و تمکین اروپایی‌ها و آمریکا به خواست مردم در برقراری ثبات و آرامش در کشور درمی‌آید.‌

وفاداری مردم، پاسخ مسئولان
زهره الهیان، نماینده تهران:


راهپیمایی باشکوه 22بهمن امسال مهر مختومه‌ای بر شیطنت‌های دشمنان در چند‌ماه گذشته بود که با واسطه‌گری رسانه‌های بیگانه علیه ملت ایران صورت گرفت. مردم با حضور یکپارچه و وحدت‌بخش خود این پیام را به کل دنیا مخابره کردند که ملت ایران همچنان بر سر اصول و آرمان‌ها‌ ایستاده‌اند و به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهند که قدرت‌های بیگانه با دخالت در امور داخلی کشورمان، پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی و تجزیه ایران را عملی کنند. دشمن با هزینه‌های کلانی که طی این مدت در این مسیر کرده بود، با حضور مردم دچار سردرگمی و سرخوردگی شد. این اتفاق وظیفه مسئولان را دوچندان می‌کند تا در پاسخ به حضور میلیونی مردم در جشن چهل‌وچهارمین سال انقلاب، عزم جدی‌تری در خدمت‌رسانی به مردم داشته باشند. این خدمت‌رسانی به توده مردم می‌بایست ملموس باشد. دولت و مجلس برنامه‌ریزی‌های کلانی برای ایجاد زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های آینده کشور دارند، اما می‌بایست برنامه‌های ویژه‌ای برای حل مشکلات فوری مردم طراحی شود تا با همدلی 3قوه این طرح‌ها به اجرا دربیاید و مردم طعم شیرین خدمت را از قبل وفاداری خودشان به اسلام و انقلاب بچشند. رهبر معظم انقلاب و روسای قوا با فراهم‌کردن مقدمات عفو گسترده متهمان و محکومان اتفاقات ماه‌های اخیر کشور حسن‌نیت نظام در جداسازی صف معترضان از اغتشاشگران و افراد متصل به سرویس‌های جاسوسی را نشان دادند. این پیام همدلی و رأفت نظام در سخنرانی روز 22بهمن آقای رئیسی، رئیس‌جمهور نیز صادر شد و با گسترش دایره شمول خود به کاهش محدودیت‌های برخی دانشجویان، چهره‌های فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای و ایرانیان خارج از کشور که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شدند، اتحاد و اعتماد ملی را تقویت کرد. صدور پیام رفع محدودیت ایرانیان خارج از کشور، تحرکات سازماندهی شده گروهک‌های ضدانقلاب در خارج از کشور را خنثی کرد. پیام عفو نظام در مورد ایرانیان خارج از کشور نیز صادق بود و گویای آن بود که می‌بایست با یک روی باز و آغوش گشوده پذیرای ایرانیان خارج از کشور بود و با دید اغماض نسبت به حضور آنها در داخل کشور استقبال نشان داد. شخص رئیس‌جمهور در نشست‌های شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور شخصا وقت گذاشتند تا برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور و بازگشت آنها به ایران صورت گیرد.

کارشکنی در امر مردم حرام است
کاظم موسوی، نماینده اردبیل: 


راهپیمایی چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب رشد چشمگیری نسبت سال‌های قبل داشت و مردم همانند سابق «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر اسرائیل» گفتند. حضور مردم فراموش نمی‌شود؛ این مردم نجیب، جوان‌داده و شهید داده هستند. مردم با رهبر خودشان میانه پدرانه دارند و نظام را با چیز دیگری عوض نمی‌کنند. راهپیمایی امسال امیدوارکننده بود. این راهپیمایی‌ها نوعی تشر به برخی مسئولان هم بود که در خواب هستند، به امورات مردم و حل مشکلات کشور بی‌توجهی می‌کنند و جهد کافی ندارند. عملکرد ضعیف این مسئولان باعث می‌شود براندازان با سوءتبلیغ دنبال براندازی باشند. مسئولان باید توجه کنند که مردم در معیشت‌شان مشکل دارند. به‌خصوص مدیران میانی باید در حق مردم انصاف به‌خرج دهند، چون مردم در تامین اقلام ابتدایی زندگی خودشان مستاصل هستند. مدیران کشور نباید در پیشبرد کارها تسامح و کارشکنی به‌خرج دهند. کارشکنی در نظام اداری کشور حرام است. شرایط کشور شرایط ویژه‌ای است. این مدیران به رهبر انقلاب، بالندگی‌ها، قدرت دفاعی کشور و پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی نگاه کنند و این پیشرفت‌ها را به بخش خودشان تسری دهند. مردم با صدای واحد به میدان آمدند و مرگ بر انگلیس گفتند. اگر این مردم نبودند نظام جمهوری اسلامی به مشکل برمی‌خورد. انقلاب به چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی خود رسید و تداوم آن در گرو زنده نگه‌داشتن حمایت مردم است.

پیام مردم برای خدمتگزاری مسئولان
محمدصالح جوکار، نماینده یزد


آنچه مقام معظم رهبری نوید دادند که راهپیمایی 22بهمن و جشن بزرگ انقلاب مظهر وحدت و همدلی ملت خواهد شد، محقق شد. یکپارچگی ملت عامل اصلی حفظ نظام است و حفظ ارزش‌های نظام هم وابسته به حضور مردم در میدان است. این راهپیمایی واکنش خوبی به جولان دشمن بود که تصور می‌کردند مردم در تنگناهای معیشتی تن به آشوب و تشتت در کشور می‌دهند. راهپیمایی جشن چهلم و چهارمین سال انقلاب کم‌نظیر بود. پیام مردم ایستادگی و مقاومت بود ولی از مسئولان هم مطالبه دارند که برای خدمتگزاری توجه بیشتر کنند. مسئولان باید تلاش‌کنند‌ گره‌گشای ملت باشند. این ملتی که در همه صحنه‌ها حضور پیدا می‌کند و در عرصه‌های شهادت و تامین امنیت حضور پیدا کرده‌اند و در عرصه‌های مشارکت و صندوق‌های رأی نیز حضور داشته‌اند. این پیام شفافی به مسئولان، مدیران و مقامات ارشد کشور است که باید نوکری مردم را کرد و با افزایش خدمات‌رسانی به مردم ضامن تداوم حضور آنان در میدان‌های حمایت از نظام باشند.

 شکست اهداف سه‌گانه دشمنان
موافقت رهبرمعظم‌انقلاب با عفو گسترده متهمان ناآرامی‌های اخیر از یک‌سو و تهیه بسته «امتداد وحدت» توسط دولت ازسوی دیگر، در شرایطی محقق می‌شود که نظام‌اسلامی با درپیش گرفتن رویکردهای تربیتی – آموزشی در مواجهه با فریب‌خوردگان ناآرامی‌های اخیر، تلاش کرد راه را برای بازگشت آنان به جامعه هموار کند. انجام چنین اقدام‌هایی در برابر جمعی از فرزندان ایران که رهبرمعظم‌انقلاب اخیرا از آنها به‌عنوان «بچه‌های خودمان» یاد کردند، شرایط را برای احیای بخشی از سرمایه‌های کشور باز می‌کند؛ جوانانی که تحت‌تأثیر جنگ ترکیبی و فشار سیاسی و تبلیغاتی بی‌سابقه دشمنان و معاندان ایران، فریب خوردند و خطا کردند. اکنون اما با باز کردن راه برای احیای سرمایه‌ها و بازگشت آنان به جامعه، عملاً سناریوی دشمن که «تعمیق شکاف‌ها»، «تبدیل اختلاف‌ها به نفرت» و «خروج ظرفیت‌های جامعه» را دنبال می‌کرد، با شکست سنگینی مواجه شده‌است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید