• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 23 بهمن 1401
کد مطلب : 185362
+
-

توطئه صهیونیست‌ها برای حمله به بیت‌المقدس

رویداد
توطئه صهیونیست‌ها برای حمله به بیت‌المقدس

پس از عملیات موفقیت‌آمیز یک جوان فلسطینی در قدس اشغالی، میدل ایست مانیتور به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان گزارش داده که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به نیروهای پلیس دستور داده است تا برای حمله بزرگ به قدس اشغالی در روز یکشنبه آماده باشند. یک روز قبل از این دستور، در روز جمعه حسین قراقع، جوان 31ساله فلسطینی ساکن شهرک عیساویه در قدس اشغالی اقدام به زیرگیری شهرک نشینان با خودرو در ایستگاه اتوبوس محله راموت بیت‌‌‍‎المقدس کرده بود که در نتیجه این عملیات حداقل 2صهیونیست کشته و 7نفر دیگر زخمی شدند. بن‌گویر با انتشار بیانیه‌ای حمله برنامه‌ریزی شده برای روز یکشنبه را «سپردفاعی2» نامیده است. انتخاب این نام به حمله مشابه دو دهه پیش با همین نام در دوران آریل شارون، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی مربوط است که در نتیجه آن ده‌ها شهروند فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیدند.
به‌نظر می‌رسد بن‌گویر با اعلام این حمله برنامه‌ریزی شده درنظر دارد تا انتقادات علیه خود را کاهش دهد. بن گویر به‌عنوان یکی از تندروترین وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو، روز جمعه وقتی به محل عملیات جوان فلسطینی رفته بود با خشم شهرک نشینان تندرو روبه‌رو شد که او را به عدم‌عمل به وعده‌هایش برای سختگیری بیشتر علیه فلسطینی‌ها متهم می‌کردند. شبکه 12تلویزیون اسرائیل گزارش داده که شهرک‌نشینان، بن گویر را هنگام حضور در محل عملیات روز جمعه دشنام داده و او را وزیری ناکارآمد و ترسو خواندند.
با شروع به‌کار کابینه به‌شدت تندرو نتانیاهو، اوضاع در کرانه باختری به‌شدت ملتهب شده و تنش‌ها بیش از گذشته افزایش یافته است. مرکز فلسطینی معطی در گزارشی اعلام کرده که در بازه زمانی 3تا 9فوریه یعنی حدود 10روز گذشته 7فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، همزمان نیز 4صهیونیست در عملیات‌های فلسطینیان زخمی شده‌اند. در عین حال حجم تلفات صهیونیست‌ها در عملیات نیروهای فلسطینی طی کمتر از دو ماهی که از سال جدید میلادی می‌گذرد، قابل توجه است. مرکز معطی گزارش داده است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون 10صهیونیست در عملیات‌های فلسطینیان به هلاکت رسیده‌اند. طبق این گزارش، از ابتدای سال‌جاری 159عملیات تیراندازی و درگیری مسلحانه در کرانه باختری و قدس‌اشغالی ثبت شده است. یکی از بارزترین این عملیات‌ها، عملیات شهادت‌طلبانه شهید خیری‌علقم، جوان فلسطینی ساکن قدس حدود، 3 هفته پیش در روبه‌روی یک کنیسه بود که 7صهیونیست طی آن عملیات کشته و 12نفر دیگر زخمی شدند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید