• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185209
+
-

نکته بازی/ لیدر درمانی؟

برخی مواقع در فوتبال ایران اتفاقاتی رخ می‌دهد که آدم فکر می‌کند موضوع مربوط به چند دهه پیش است. مثلا بعد از شکست نفت مسجدسلیمان برابر استقلال، یک لیدر (این اسم باکلاسش است، وگرنه همان بوقچی برازنده‌تر به‌نظر می‌رسد) وارد رختکن نفت شده و بازیکنان این تیم را تهدید کرده است. نفتی‌ها هم بعد از مسابقه شاکی شده‌اند و گفته‌اند: «حالا که پول درست و حسابی نمی‌دهید، حداقل جلوی لیدرها را بگیرید.» این انصافا از آن خبرهای عجیب و غریبی است که آدم نمی‌داند در موردش چه چیزی باید بنویسد. فوتبال در همین خاورمیانه به سطحی رسیده که کشورها جام‌جهانی برگزار می‌کنند و کریس رونالدو را می‌گیرند، بعد در لیگ برتر ایران بوقچی وارد رختکن می‌شود و دادوفریاد راه می‌اندازد. ما از شنیدنش خجالت می‌کشیم؛ خود شما شرم نمی‌کنید؟

دیگر چه می‌خواستید؟
بعد از شکست 3 بر یک نفت مسجدسلیمان برابر استقلال، رضا عنایتی که انصافا شاگردانش فوتبال خوبی ارائه کرده بودند، به خبرنگاران گفت: «اگر تجربه بیشتری داشتیم، حتی می‌توانستیم برنده این بازی باشیم.» خب، شاید اظهارنظر عنایتی کمی اغراق‌آمیز بود، اما واکنش مربی استقلال به این موضوع غیرقابل هضم‌تر به‌نظر می‌رسد. روی ماتا که در غیاب ریکاردو ساپینتو در نشست خبری حاضر شده بود، گفت: «نمی‌دانم عنایتی کدام بازی را دیده است. فکر می‌کنم درمجموع 13موقعیت گل داشتیم و تیم حریف هم فقط 5فرصت داشت.» الان 5فرصت کم است که شما از کلمه «فقط» در کنار آن استفاده می‌کنی؟ قعرنشین لیگ در ورزشگاه خانگی شما به قول خودتان 5فرصت داشته و تازه بعضی‌ها می‌گویند اوایل بازی پنالتی این تیم هم گرفته نشده. دیگر چه می‌خواستید؟

پس فضیلت شما چیست؟
نساجی هفته‌هاست که نتایج خوبی نمی‌گیرد و پله پله پایین می‌رود. این تیم که در 5بازی آخر خود 3شکست و 2تساوی داشته، این هفته هم در خانه برابر پیکان متوقف شد. حمید مطهری، سرمربی تیم قائمشهری در نشست خبری پس از مسابقه در واکنش به انتقادات گفته: «مگر نساجی همیشه برای قهرمانی جنگیده؟ باید واقع‌گرا باشیم. تیم من خصوصی است و نمی‌توانم بازیکنم را به‌راحتی عوض کنم.» بله خب؛ ما هم از نساجی انتظار قهرمانی نداریم، اما این شما بودید که اول فصل از شیر و پلنگ حرف می‌زدی و چیزهایی می‌گفتی که انگار داری رئال مادرید را در فینال لیگ قهرمانان کوچ می‌کنی. خب اگر بضاعت نساجی همین است، شما چرا قدم‌رنجه کردی و رفتی مازندران؟ بهتر نبود یک مربی بومی انتخاب می‌شد و همین نتایج را می‌گرفت؟


 

این خبر را به اشتراک بگذارید