• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185208
+
-

آماربازی

1.69
استقلال این هفته در حالی 3گل به نفت مسجدسلیمان زد که امید گلش 1.69بود. تازه 0.74از این امید گل هم مربوط به ضربه پنالتی آخر بازی است که قائدی زد و تبدیل به گل نشد. در واقع آبی‌ها تا قبل از این پنالتی، فقط به اندازه 0.95(کمتر از یک گل) موقعیت ایجاد کردند اما 3بار گل زدند که نشان می‌دهد از موقعیت‌هایشان خیلی خوب استفاده کرده‌اند. استقلال در 2بازی قبلی امید گل بالاتر از 2داشت و در مجموع آمار موقعیت‌سازی و گلزنی‌اش در بازی‌های اخیر قابل‌قبول بوده است. فقط 4بار در این فصل امید گل آبی‌ها بالاتر از 2بوده که نیمی از آنها در 3هفته اخیر بوده‌اند.
 
05
سپاهان با بردن فولاد تبدیل به نخستین تیمی شد که در این فصل 5بازی متوالی را در لیگ برتر می‌برد. پیش از این پرسپولیس با بردن 4بازی متوالی در هفته‌های سوم تا ششم رکورددار بردهای متوالی در این فصل بود تا اینکه سپاهان این هفته رکورد قرمزها را شکست. پرسپولیس علاوه بر آن 4پیروزی، 2بار هم توانسته بود 3بازی متوالی را ببرد اما در بازی چهارم متوقف شده بود. استقلال هم در 3بازی اخیر برای نخستین بار در فصل جاری به 3برد متوالی رسیده و درصورت بردن پیکان و نساجی می‌تواند رکوردش را بالاتر ببرد. سپاهان در 2هفته آینده با ذوب‌آهن و آلومینیوم روبه‌رو خواهد شد.
 
652
گلی که نفت مسجدسلیمان در دقایق پایانی به استقلال زد، اگرچه تأثیری در نتیجه بازی نداشت اما بالاخره طلسم گل نزدن این تیم را بعد از 7هفته شکست. نفت از هفته دوازدهم که به فولاد گل زد، دیگر موفق به گلزنی نشده بود اما در بازی با استقلال بالاخره بعد از 652دقیقه موفق به گلزنی شد. جالب اینکه زردپوشان در بازی با فولاد با وجود گلزنی 4بر یک باختند و در بازی با استقلال هم 3بر یک مغلوب شدند. آنها در فاصله این 2باخت پرگل، 6مسابقه را بدون گلزنی سپری کردند اما 2مساوی بدون گل و 2امتیاز گرفتند. رکورد قبلی فصل جاری، متعلق به تیم پیکان بود که در مقطعی از فصل 535دقیقه را بدون گلزنی سپری کرد. اما نفت مسجدسلیمان با فاصله زیادی این رکورد را جابه‌جا کرد تا تقریبا صاحب تمامی رکوردهای منفی این فصل باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید