• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185203
+
-

من یک مدعی هستم

به جا مانده از سومین پیروزی پیاپی استقلال؛ تیمی زهرآگین در حمله و متزلزل در دفاع

من یک مدعی هستم

بهروز رسایلی

در نوزدهمین هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال در ورزشگاه آزادی با نتیجه 3بر یک از سد نفت مسجدسلیمان گذشت تا سومین پیروزی پیاپی خود را به‌دست بیاورد. به این ترتیب تیمی که در آغاز دور برگشت با شکست برابر سپاهان به کلی از کورس قهرمانی دور شده بود و حتی انتظار می‌رفت سرمربی خود را از دست بدهد، دوباره احیا شده و شرایط خوبی پیدا کرده است. پیغام مهم بازی با نفت از سوی استقلالی‌ها این بود: «ما هنوز مدعی هستیم».
1- طبیعتا چهره ویژه بازی با نفت مسجدسلیمان، مهدی قائدی بود. همانطور که این چند هفته زیاد در موردش بحث شده، ستاره بوشهری استقلال به روزهای خوبش برگشته و به‌نظر می‌رسد در حال رسیدن به فرمی است که از او انتظار داریم. قائدی که دور جدید درخشش خود را از بازی حذفی با تراکتور آغاز کرده بود، در مسابقه با نفت مسجدسلیمان سومین و چهارمین گل‌های فصلش را به ثمر رساند. او حتی می‌توانست یک هت‌تریک به نام خودش ثبت کند، اما ضربه پنالتی‌اش را از دست داد. با کیفیتی که قائدی پیدا کرده، حالا کمتر کسی باور می‌کند او تا همین چند هفته پیش عملا بازیکن نیمکت‌نشین آبی‌ها بود.
2- اجازه بدهید از 2 بازیکن دیگر استقلال هم یاد کنیم. آرش رضاوند در این بازی یک گل زد و یک پاس گل بسیار خوب به قائدی داد تا تبدیل به یکی از چهره‌های برتر میدان شود. یادمان باشد نفت در آغاز وقت دوم به‌شدت عرصه را بر استقلال تنگ کرده بود و هر لحظه می‌توانست گل مساوی را به ثمر برساند، اما پاس عمقی و دقیق رضاوند در بهترین زمان ممکن کمک کرد فاصله به 2 گل برسد و انگیزه‌ها و فشار میهمان کاهش بیابد. حرکت کوین یامگا هم روی گل اول فوق‌العاده بود. او به خوبی از سمت راست نفوذ کرد و پاسی فرستاد که 2 بازیکن را پشت سر هم در موقعیت گلزنی قرار داد. توپ از نفر اول گذشت، اما رضاوند آن را به تور چسباند. این حرکت یامگا به منزله تمدید نیمکت‌نشینی‌های صالح حردانی بود.
3- چهره ناامیدکننده؟ احتمالا کادرفنی استقلال در 20 دقیقه پایانی بازی با قعرنشین لیگ برتر سجاد شهباززاده را به میدان فرستادند تا بالاخره زحمت بکشد و نخستین گل فصلش را به ثمر برساند، اما او حتی از این فرصت هم استفاده نکرد. سجاد احتمالا تبدیل به ضرب‌المثلی در مورد خریدهای بد استقلال خواهد شد؛ آقای گل 2 فصل پیش لیگ برتر که اثرگذاری‌اش در تیم امسال استقلال «صفر» بوده است.
4- و سرانجام اینکه پاشنه آشیل آبی‌ها همچنان سفت و محکم سر جای خودش قرار دارد. ساختار دفاعی استقلال به شکل عجیبی متزلزل است و با سخاوت بی‌حصر، رقبا را در موقعیت گل قرار می‌دهد. تیم آخر جدول رده‌بندی که در 6 بازی قبلی موفق به گلزنی نشده بود، برابر استقلال حداقل 5موقعیت عالی داشت، یک‌بار تیر دروازه را لرزاند و یک‌بار هم توانست گل بزند. با چنین عملکردی در دفاع، استقلال کار سختی برای قهرمانی خواهد داشت، حتی اگر فاصله‌ها در صدر جدول کم شده باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید