• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 10 خرداد 1397
کد مطلب : 18514
+
-

خروج سالانه حدود 1000پرستار از کشور


محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه بسیاری از پرستاران با وجود فارغ‌التحصیلی خانه‌نشین شده‌‌اند، گفت: بسیاری از پرستاران در شرکت‌های مختلف یا با وجود اینکه حقوق آموزش و پرورش کمتر از پرستاری است به استخدام آنجا در می‌آیند.

وی با بیان اینکه پرستاری شغلی سخت و زیان‌آور است، چراکه پرستار به‌طور مداوم با فردی به نام بیمار مواجه است، تصریح کرد: در سال گذشته بارها شاهد ضرب و شتم پرستاران توسط همراهان بیمار بوده‌ایم و در مواردی شکستگی بینی، دنده و گردن پرستاران رخ داده است. همچنین در بیش از 85درصد موارد، پرستاران مورد هتک حرمت و توهین قرار گرفته‌اند. به گزارش ایلنا، دبیر کل خانه پرستار به خطرات شغل پرستاری اشاره کرد و افزود: مواردی از ابتلای پرستاران به بیماری‌هایی مانند سل، ایدز و هپاتیت به‌دلیل ارائه خدمات به بیماران در سال‌های قبل اتفاق افتاده است، چراکه در بیمارستان‌ها با کمبود پرسنل مواجه هستیم و از همین‌رو موارد ایمنی به درستی رعایت نمی‌شود.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه شغل پرستاری بسیار پراسترس است، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا برای شغل‌های این چنینی که بسیار پراسترس است جذابیت‌هایی ایجاد می‌کنند و یکی از دلایلی که پرستاران رنج دوری از خانواده را تحمل می‌کنند و به کشورهای دیگر برای کار می‌روند این است که در کشور ما به پرستاری توجهی نشده است. دبیر کل خانه پرستار تصریح کرد: آنچه باعث رنجش پرستاران شده است تبعیض است. وقتی پرستاران شاهد این همه تبعیض هستند ترجیح می‌دهند خانه‌نشین شوند و کار نکنند. آمار پرستارانی که خانه‌نشین هستند بیش از آمار پرستارانی است که مهاجرت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید