• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185100
+
-

ساخت‌ کارخانه‌های جدید در سیستان‌وبلوچستان

خبر روز
ساخت‌ کارخانه‌های جدید در سیستان‌وبلوچستان

علی نبوی، معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان روز گذشته (18بهمن) با استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان دیدار کرد. در جریان سفر، تکمیل پروژه‌ها و‌ ساخت کارخانه «گسترش صنایع بلوچ» در شهرستان ایرانشهر و ساخت کارخانه «آریا تایر هامون» در منطقه سیستان واقع در شمال استان مورد تأکید قرار گرفت.
به‌گزارش همشهری، در این جلسه با تأکید استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، قرار شد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به اتمام پروژه‌ها و‌ عملیاتی کردن طرح‌های خود در استان ازجمله این دو کارخانه اقدام کند.
استاندار سیستان و‌ بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: در کارخانه گسترش صنایع بلوچ ایرانشهر باید تمامی بخش‌ها ایجاد و‌ فعال شود تا این کارخانه به سوددهی کامل برسد. ما در کنار همه سرمایه‌گذاران دولتی و‌ خصوصی به‌دنبال رفع همه مشکلات و موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران ازجمله سازمان گسترش و نوسازی صنایع هستیم.
محمد کرمی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی برای توسعه سیستان و بلوچستان باید ورود جدی‌تری داشته باشند، گفت: این شرکت‌ها باید در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند و این انتظار در دولت مردمی دوچندان شده است.
معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز اظهار کرد: ایدرو به‌عنوان سازمانی دولتی با سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان به‌دنبال توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال و رونق بخشیدن به اقتصاد این منطقه است و این موضوع را به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.علی نبوی خاطرنشان کرد: با پیگیری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و همراهی این مجموعه با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، روند توسعه طرح‌ها و اتمام پروژه‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این استان تسریع خواهد شد.
معاون اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز در این‌باره به همشهری می‌گوید: 2 پروژه ذکر شده در این سفر فقط مربوط به سازمان ایدروست و ما در تعامل با نهادها و سازمان‌های دیگر پروژه‌هایی تعریف کرده‌ایم.
داوود شهرکی با بیان اینکه این دو پروژه در سال‌های گذشته مصوب شده بود، می‌افزاید: هدف سفر درواقع بازدید از این پروژه‌ها و تسریع آنها بود.به‌گفته وی، کارخانه بلوچ قرار است از تولید نخ تا تولید پارچه فعال شود و بعد روی صنعت پوشاک هم سرمایه‌گذاری کنیم، اما پروژه در شرایط فعلی 300نفر اشتغال دارد و فعال شدن ریندگی 500نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
شهرکی همچنین درباره کارخانه تایر هامون نیز توضیح می‌دهد که این طرح در دوران ساخت اشتغال خوبی ایجاد می‌کند، اما اشتغال‌زایی آن بعد از ساخت بیش از یک‌هزار نفر خواهد بود.توسعه سواحل مکران، توسعه مزارع موز و نخیلات و همچنین طرح‌های گردشگری بخش دیگری از طرح‌های صنعتی سیستان‌وبلوچستان است که با هدف توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در دستور کار قرار دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید