• سه شنبه 6 آذر 1403
  • الثُّلاثَاء 24 جمادی الاول 1446
  • 2024 Nov 26
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 185034
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1j4k3
+
-

کل فرایند بیمه‌ها آنلاین ‌شود

چهره روز
کل فرایند بیمه‌ها آنلاین ‌شود

مجید بهزادپور، رئیس‌کل بیمه مرکزی با اعلام خبر صدور مجوز برای تاسیس شرکت‌های بیمه در ماه‌های پایانی سال اعلام کرد: شرکت‌های بیمه‌ به ارائه ابزارهای جدید دیجیتال برای خدمات بهتر به مشتریان ملزم شده‌اند. او سیاست بیمه مرکزی را کاهش مداخله و افزایش نظارت هوشمند بر فعالیت شرکت‌های بیمه اعلام و تأکید کرد: سامانه کروکی آنلاین راه‌اندازی می‌شود. بهزادپور با بیان اینکه در بیمه شخص ثالث بالای ۲۷میلیون نفر، بیمه درمان تکمیلی حدود ۱۷میلیون‌و۲۰۰هزار نفر و در بیمه عمر در حدود ۲۸میلیون‌و۵۰۰هزار نفر از این خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند، می‌افزاید: سیاست دولت این است که در ارائه خدمات و محصولات، این فرایندها را دیجیتال کنیم تا خدمات سریع‌تر و آسان‌تر به مردم ارائه شود.
بدون تردید مهم‌ترین خواسته بیمه‌گذاران این است که دسترسی به خدمات بیمه‌ای آنلاین باشد و البته در این مسیر، صدور آنلاین کروکی تصادفات یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها می‌تواند باشد. رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به آخرین فرایندهای صدور آنلاین کروکی‌ها، می‌افزاید: نرم‌افزاری که گزارش کروکی آنلاین را به مراجع مختلف ازجمله قوه قضاییه، دفاتر بیمه و پلیس و مراجع مختلف ارسال خواهد کرد، آماده است و انتظار می‌رود در نوروز سال آینده اجرایی شود. البته محدود کردن مطالبه آنلاین شدن خدمات بیمه‌ تجاری به صدور کروکی آنلاین نمی‌تواند مطلوب ارزیابی شود و مهم این است که نهاد ناظر بیمه در تحقق مطالبات مردم، پروژه‌های ملموس و تسهیل‌کننده خدمات ازجمله ارزیابی ریسک رانندگان، دسترسی مردم به اطلاعات پرونده‌های خسارتی برای جلوگیری از تقلب در خرید و فروش خودرو و صدور آنلاین خدمات ناظر بر بیمه‌های درمان اجرا شود. هرچند به‌گفته بهزادپور از مجموع 52میلیون پرونده خسارتی فقط 4هزار شکایت نزد بیمه مرکزی ثبت شده، اما همین میزان شکایت اندک هم با آنلاین شدن و البته شفاف‌تر شدن فرایندهای بیمه‌ای به‌ویژه در بخش خسارت‌ها می‌تواند کمتر شود. آنچه مهم است رضایت بیمه‌گذاران یا همان مردم از شرکت‌های بیمه است و صیانت از حقوق آنها وظیفه بیمه مرکزی است و هرچه صنعت بیمه به سمت آنلاین شدن و شفاف‌تر شدن حرکت کند، رضایت عمومی از صنعت بیمه افزایش خواهد یافت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید