• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184753
+
-

6 مستند در فجر 41

از شروط پذیرش فیلم‌های مستند تا داوران این بخش

اسامی مستندهای راه‌یافته به چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، اعلام شد و مشخص شد که 6فیلم مستند در این بخش، برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین مستند، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
در بخش مستند در قسمت مسابقه جشنواره حضور دارند که اسامی آنها عبارت است از: «6410روز اسارت» به کارگردانی زهره نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی سید مصطفی موسوی‌تبار، «خونه مامان شکوه» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم و تهیه‌کنندگی مهدی شاه محمدی، «در پس جنگ» به کارگردانی محمدحسین محمودیان و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، «دنیای وحشی زاگرس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرشاد افشین پور، «کوهستان بی‌صدا» به کارگردانی فرود عوض پور و تهیه‌کنندگی پژمان لشکری پور و «غیرمسکونی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود زارعیان.
2 شرط اصلی برای پذیرش مستندها، در این بخش قرار داده شده است؛ اول آنکه مستندها باید در شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت که در آذرماه امسال برگزار شد، حضور ‌می‌داشتند و دوم آنکه زمان فیلم‌ها، باید بالای 75دقیقه باشد.

داوران مستند
این درحالی است که براساس اخبار منتشر شده از سوی ستاد برگزاری چهل و یکمین دوره از جشنواره فیلم فجر، رضا خوشدل راد (تهیه‌کننده و مستندساز)، مصطفی رزاقی کریمی(مستندساز)، امین‌قدمی(تهیه‌کننده و مستندساز)، سلیم غفوری(قائم‌مقام معاون سیما، تهیه‌کننده و مستندساز) و مهدیه سادات محور(تهیه‌کننده و مستندساز) نیز قرار است مستندهای راه یافته به این دور از جشنواره فیلم فجر را داوری کنند. نگاهی به ترکیب داوران جشنواره، نشان می‌دهد که سلایق متنوع از نسل‌های مختلف سینمای مستند، در این ترکیب حضور داشته و به داوری آثار می‌پردازند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید