• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184750
+
-

آغاز رسمی جشنواره 41

سال‌های سختی که بر سینمای ایران گذشت

رویداد
آغاز رسمی جشنواره 41

چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با صحبت‌های کوتاه مجتبی امینی (دبیر جشنواره فیلم فجر) در پردیس سینمایی ملت که به‌عنوان خانه رسانه مشخص شده به‌طور رسمی آغاز شد.
به گزارش همشهری، روز گذشته ۱۲بهمن‌ماه اکران فیلم «استاد» به کارگردانی عماد حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی آغازگر رسمی جشنواره فیلم فجر در دوره چهل‌ویکم بود که دقایقی پس از ساعت ۱۶ در پردیس سینمایی ملت، روی پرده رفت.
پیش از اکران این فیلم، مجتبی امینی با حضور در یکی از سالن‌های نمایش فیلم با اشاره به اینکه جشنواره همانند چند دوره قبل افتتاحیه ندارد، گفت: در این دوره چیدمان فیلم‌ها در بخش سودای سیمرغ با حضور ۲۴فیلم از اقلیم‌های مختلف کشور است و این آثار توسط هنرمندان در شرایط سخت تولید شده‌اند. او افزود: سینمای ایران 3سال سخت را پشت سر گذاشته و زندگی و معیشت هنرمندان هم با سختی‌هایی مواجه بوده است.
دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: کمک کنیم تا روح جدیدی به سینما دمیده شود و صنعت سینمای ایران در سال آینده پررونق شود تا چرخه سینما هم به مرحله شکوفایی برگردد.
همچنین ایسنا نوشته؛ جشنواره فیلم فجر در نخستین روز خود در شرایطی آغاز به‌کار کرده که هنوز تکلیف نهایی رأی‌گیری مردمی (سیمرغ مردمی)مشخص نشده و فیلم‌های بخش‌های کوتاه و بین‌الملل هم معرفی نشده‌اند. همچنین گفته می‌شد در خانه رسانه برای نمایش فیلم‌های مستند و کوتاه هم سالن و سانس‌هایی درنظر گرفته شده که زمانبندی آنها به‌طور دقیق فعلاً اعلام نشده است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید