• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 10 خرداد 1397
کد مطلب : 18456
+
-

اگر اعتماد مردم به مسئولان و کارآمدی نظام از بین برود، اوضاع متفاوت خواهد شد

جهانگیری: اعتماد عمومی نباید دچار فرسایش شود


معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی و تدبیر می‌توان تهدیدات شکل گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران را به فرصت تبدیل کرد، گفت: انسجام و وحدت در داخل کشور و حفاظت از سرمایه اجتماعی اولویت امروز کشور است و همه ما مسئولان و نخبگان باید طوری عمل کنیم که اعتماد عمومی مردم دچار فرسایش نشود. اسحاق جهانگیری در همایش استانداران سراسر کشور با بیان اینکه باید از تمام قدرت و توان مدیریتی کشور برای حل مسائل بهره بگیریم، گفت: اگر مدیران باقدرت در صحنه حضور داشته باشند و در همه سطوح محکم پای کار بایستند از جنگ اقتصادی پیش رو سربلند بیرون خواهیم آمد. معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما در مقابله با تحریم‌ها، کوله‌باری از تجربه در اختیار داریم و همانطور که از ابتدای انقلاب تا‌کنون توانسته‌ایم از تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان عبور کنیم این بار نیز می‌توانیم با تکیه بر انسجام و وحدت ملی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مهم مدیریتی کشور از مشکلات عبور کنیم. جهانگیری با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی، سرمایه اجتماعی است، اظهار داشت: تا زمانی که این سرمایه و حمایت مردمی از کشور، نظام و دولت پابرجا باشد قادر هستیم از همه مسائل عبور کنیم. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: اگر اعتماد مردم به مسئولان و کارآمدی نظام از بین برود، اوضاع متفاوت خواهد شد؛ البته به فضل الهی همواره از این سرمایه اجتماعی حفاظت شده و در آینده نیز از آن صیانت خواهد شد.



آینده ایران را خود ما خواهیم ساخت

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سرنوشت ایران، نظام و دولت در مقطع کنونی به یکدیگر گره خورده است، عملکرد و مواضع برخی افراد را در جهت خواست دشمنان توصیف کرد و گفت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند می‌توان به دولت در برهه کنونی آسیب رساند اما نظام آسیب نبیند و یا برخی فکر می‌کنند می‌توان نظام را دچار مشکل کرد اما به ایران ضربه وارد نیاید. باید همه متوجه باشیم که آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش ایران مقتدر و قوی را در منطقه حساس خاورمیانه نمی‌توانند تحمل کنند و هدف نخست شان ضربه زدن به ایران است.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه تلاش آنها در جهت سیاه نشان دادن آینده و ناامید کردن مردم نسبت به افق پیش رو است، خاطرنشان کرد: افق و آینده ایران را خود ما خواهیم ساخت و من مطمئنم ملت ایران با آن سابقه بزرگ تمدنی و تاریخی تهدیدها را به فرصت مبدل خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید