• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184502
+
-

دستگیری دزدان مسلحی که خبر نداشتند قاتلند

کوتاه از حادثه
دستگیری دزدان مسلحی که خبر نداشتند قاتلند

سارقان منزل که در جریان یکی از سرقت‌هایشان با شلیک 3گلوله پاسدار جوانی را به شهادت رسانده بودند پس از یک‌ماه فرار در حالی دستگیر شدند که خبر نداشتند مرتکب جنایت شده‌اند.
به‌گزارش همشهری، شامگاه سیزدهم دی‌ماه امسال جنایت مسلحانه‌ای در حوالی خیابان مختاری تهران رخ داد. 2نفر هدف اصابت گلوله قرار گرفته بودند که یکی از آنها از پاسداران سپاه بود. به‌جز او، مردی که در همسایگی وی زندگی می‌کرد نیز بر اثر اصابت گلوله مجروح شده بود. هر 2مجروح برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند اما تلاش برای نجات پاسدار جوان بی‌فایده بود و او به شهادت رسید.

سرقت مرگبار
با گزارش ماجرا به بازپرس جنایی پایتخت، تحقیقات درباره این حادثه آغاز شد. شهید قاسم فتح‌اللهی، عضو سپاه پاسداران و فرمانده پایگاه بسیج ثارالله مسجد امام سجاد بود و در طبقه چهارم ساختمانی در حوالی خیابان مختاری زندگی می‌کرد که در این حادثه به ضرب گلوله به شهادت رسیده بود. بررسی‌های تخصصی و پرس و جو از شاهدان نشان می‌داد که شهید فتح‌اللهی عصر روز حادثه در خانه‌‌شان بود که صداهای مشکوکی از طبقه دوم ساختمان شنید. در طبقه دوم این ساختمان چهار طبقه، برادر وی و در طبقه اول پدر و مادر او و در طبقه سوم نیز یکی از اقوام دور این شهید زندگی می‌کردند. او پس از آنکه صداهای مشکوکی شنید و متوجه شد صدا از طبقه دوم به گوش می‌رسد، با برادرش تماس گرفت تا علت را جویا شود. برادرش برای دیدن پدر و مادرشان به طبقه اول رفته بود و او هم صدای مشکوک را شنیده بود. دقایقی بعد هر دو برادر که حدس می‌زدند دزد وارد طبقه دوم شده، خودشان را به آنجا رساندند اما به محض ورود، مرد ناشناسی را دیدند که برای سرقت وارد آپارتمان طبقه دوم شده بود. او چمدانی در دست داشت که اموال سرقتی را داخل آن ریخته بود و به محض دیدن صاحبخانه تصمیم به فرار گرفت. سارق ناشناس به سمت پنجره‌ای که به‌سمت پارکینگ باز می‌شد رفت، ابتدا چمدان را به بیرون پرت کرد و سپس خودش به پایین پرید تا از قسمت پارکینگ فرار کند اما با در بسته مواجه شد. مرد سارق دستپاچه شده بود و به سمت راهروی ساختمان برگشت تا از در ورودی فرار کند اما در همین لحظه خودش را در محاصره پاسدار جوان و همسایه طبقه سوم دید. دزد ناشناس که در مخمصه گرفتار شده بود اسلحه‌ای از جیبش بیرون آورد و شروع کرد به تیراندازی. 3گلوله به شهید فتح‌اللهی اصابت کرد و دو گلوله به مرد همسایه که موجب شهادت پاسدار جوان شد.

مجرمان سابقه‌دار
درحالی‌که سارق پس از جنایت فرار کرده بود، به دستور قاضی وحید ناصری، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری او آغاز شد. مأموران به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداختند و تصویری از چهره سارق و همدستش به‌دست آمد. یکی از آنها مقابل در ایستاده و دیگری برای سرقت قدم در ساختمان گذاشته بود و پس از حادثه هر دو از آنجا فرار کردند. با این تصویر، هویت دزدان شناسایی و مشخص شد که هر دو سابقه‌دار هستند و بارها به جرم سرقت منزل دستگیر و زندانی شده‌اند. در ادامه پاتوق‌های آنها زیرنظر گرفته شد اما آنها فراری شده بودند.

دستگیری
تحقیقات برای شناسایی عاملان شهادت پاسدار جوان ادامه داشت تا اینکه مشخص شد یکی از مجرمان سابقه دار در جاده اراک تصادف کرده و ماشینش به پارکینگ منتقل شده است. با این سرنخ مأموران موفق شدند متهم تحت تعقیب را زمانی که قصد داشت برای گرفتن ماشینش به پارکینگ برود، ‌دستگیر کنند. با اعتراف وی همدستش نیز دستگیر شد و هردو در بازجویی‌ها به سرقت و تیراندازی اقرار کردند اما خبر نداشتند که گلوله‌ها منجر به شهادت پاسدار جوان شده و دست به جنایت زده‌اند. آنها دیروز برای انجام تحقیق به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند و با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید