• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184493
+
-

مهم‌ترین عملیات‌ها در آشوب‌های اخیر

کنترل آشوب‌ها و به شکست کشاندن توطئه دشمنان انقلاب در کمتر از 10روز از مهم‌ترین عملیات‌های یگان‌های‌ویژه محسوب می‌شود؛ یعنی از 26شهریور تا 4مهر که تجمعات فراگیر بود. اما به‌نظر من از اول مهر به بعد دیگر دشمن شکست را پذیرفت و بعد از آن به گروه‌های کوچک اراذل و اوباش دل بستند. آنها هم به‌دلیل تحرک بالا و سرعت عمل یگان‌های ما گرفتار شدند و نتوانستند کاری از پیش ببرند. جالب اینکه این مردم بودند که در برخی نقاط کشور، به‌حساب گروه‌های کوچک اراذل و اوباش رسیدند؛ قبل از اینکه یگان‌های ویژه به آنجا برسند.

عملیات زندان
کنترل شورش زندانیان اوین در کمتر از یک ساعت آن هم بدون تلفات و حین آشوب و اغتشاش در داخل شهر، در سطح دنیا بی‌نظیر است. بعد از درخواست مسئولان زندان اوین، نخستین گردان یگان ویژه بعد از 20دقیقه در زندان حاضر می‌شود. فرماندهان تا رسیدن سایر واحدهای کمکی بلافاصله با توجه به شرایط زندان با طرح 3لایه امنیتی برای کنترل و مهار آشوب وارد عمل می‌شوند و با عملیات شجاعانه ظرف مدت یک ساعت، اوضاع را تحت کنترل می‌گیرند.
 بعد از آرام‌سازی زندان و زندانیان را تحویل مسئولان مربوطه می‌‌دهند. مهم‌تر از عملیات آرام‌سازی انتقال 1600زندانی از اوین به سوله ورزشی است که خودش عملیات بزرگ دیگری است که این افتخار به نام یگان‌های ویژه ثبت شد.

انهدام تیم تروریستی ایذه
4نفر از افراد شرور منطقه به‌صورت مسلحانه در تاریخ 25/9/1401 به‌سوی مردم تیراندازی می‌کنند و موجب شهادت 7نفر و مجروح شدن تعدادی از مردم عادی شهر ایذه می‌شوند. به‌دنبال اخبار واصله، مخفیگاه آنها در روستای پرسوراخ بین ایذه و باغملک شناسایی می‌شود. واحد ضد‌تروریستی یگان ویژه خوزستان با طرحی مناسب و رعایت اصول عملیاتی بعد از 3 ساعت درگیری نفسگیر، موفق می‌شود با به هلاکت رساندن 2نفر و دستگیری 2نفر دیگر از تروریست‌ها به موضوع فیصله دهد. 3قبضه سلاح جنگی کلاش و یک قبضه تفنگ برنو و سلاح کمری به همراه 1700پوکه تیرجنگی که به سمت نیروهای نوپو تیراندازی شده کشف می‌نمایند، به این ترتیب منطقه و خانواده‌ها را از شر آنها نجات می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید