• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 9 بهمن 1401
کد مطلب : 184190
+
-

نکته بازی/ گرم و البته کمی گران!

در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران، پس از مدت‌ها شاهد بازگشت محدود تماشاگران به ورزشگاه‌ها بودیم. حالا مهدی تاج، رئیس فدراسیون در این مورد گفته: «خانواده فوتبال ایران، قدردان حضور گرم تماشاگران است.» بله خب، حضور نسبتا گرمی بود اما راستش کمی هم گران از آب درآمد. برخلاف آقای تاج که تجربه ثابت کرده زیاد به مادیات اهمیت نمی‌دهد و پول از نگاهش علف خرس است، بقیه مردم از مواجه شدن با قیمت‌های جدید بلیت در ورزشگاه آزادی شوکه شدند؛ جایی که پی بردند برای تماشای یک بازی ساده، باید بلیت‌های 100‌هزار، 200‌هزار و یک میلیون تومانی بخرند. نتیجه این داستان هم سکوهای خالی بازی استقلال و ملوان بود که زیاد توفیری با هفته‌های قبل نداشت. خلاصه ما هم قدردان مسئولانی چون حضرتعالی هستیم!

خودت کردی که...
استقلال در نخستین بازی بعد از مازاد اعلام شدن سیاوش یزدانی با 4گل ملوان را شکست داد و البته توانست دروازه‌اش را هم بسته نگه‌دارد. این اما تنها اتفاق تلخ روزهای گذشته برای سیاوش نبود. شرایط زمانی برای او بدتر شد که محمود فکری هم به این اتفاق واکنش نشان داد. یزدانی قبلا در مصاحبه‌ای شگفت‌انگیز اعتراف کرده بود در دوران مربیگری فکری با همه وجود و توان برای استقلال بازی نمی‌کرده است. این مصاحبه، علاوه بر اینکه نگاه افکار عمومی را نسبت به این بازیکن تغییر داد، باعث شد فکری هم کینه به دل بگیرد و حالا در واکنش به اخراج یزدانی بگوید: «اطمینان دارم اگر به کسی نامردی و خیانت کنم، چوبش را می‌خورم.» بله آقای یزدانی؛ خودت باعث شدی بقیه بتوانند اینطور در موردت حرف بزنند.

فقط همین؟
در پی حواشی به‌وجود آمده بعد از بازی فولاد و پرسپولیس، باشگاه خوزستانی در بیانیه‌ای مدعی شده: «تنها گناه ما، پیروزی بر پرسپولیس بود.» خب البته واقعا همین نیست. اگر قرار بود هر تیمی که در برابر پرسپولیس برنده می‌شود آماج انتقاد و اعتراض اهالی این باشگاه قرار بگیرد، می‌شد حق را به فولاد داد اما می‌دانیم که چنین نیست. در همین فصل تراکتور موفق به شکست پرسپولیس شد، اما یحیی گل‌محمدی در نشست خبری با پذیرفتن باخت، اعتراف کرد تیمش می‌توانست گل‌های بیشتری هم دریافت کند. تازه این در حالی است که مهدی ترابی در همان بازی پنالتی از دست داد و زمینه بهانه‌گیری و انداختن تقصیر ناکامی گردن بدشانسی فراهم بود. بنابراین اگر این بار مطالب متفاوتی گفته شده، شاید بخشی از آن ریشه در رفتار و حاشیه‌سازی برخی فولادی‌ها داشته باشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید