• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 9 خرداد 1397
کد مطلب : 18419
+
-

مهمترین اتفاق؟ من می‌گویم قهرمانی دختران فوتسال

مهمترین اتفاق؟ من می‌گویم قهرمانی دختران فوتسال

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خمینی قهرمانی تیم‌ملی فوتسال زنان در آسیا را مهمترین اتفاق سال‌های اخیر ورزش ایران می‌داند. دوشنبه شب ورزشی‌ها در جماران برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره)، مهمان نوه او بودند. حسن خمینی که از علاقه‌مندان به ورزش و به خصوص فوتبال است و اتفاقات این رشته را دنبال می‌کند، از وضعیت ورزش زنان ایران هم بی‌خبر نیست. در روزهایی که تیم‌ملی فوتبال درگیر جام‌جهانی است، والیبال در لیگ ملت‌ها بازی می‌کند، نوه امام در سخنانش اولویت را به زنان داد و از قهرمانی آنها در آسیا به‌عنوان مهمترین اتفاق یاد کرد: «اگر از من بپرسید که مهم‌ترین و با‌ارزش‌ترین اتفاق ورزشی این سال‌های اخیر چه بود، به نظرم پیروزی بانوان فوتسالیست ما در آسیا بود.» این گفته‌ها دخترانی را که در صف اول دیدار با نوه امام نشسته بودند، به وجد آورد، به خصوص این که برای آنها آرزو کرد تا در سطح جهانی هم به موفقیت برسند: « اینکه خواهران جوان من توانستند فاصله بزرگی با سطوح بالا را در مدت بسیار کوتاهی طی کنند و کشورهایی که این زمینه از ما سابقه و حضور بیشتری داشتند را شکست دهند، اتفاق بسیار بزرگی است که به‌نظر من می‌تواند سرآغاز یک نگاه بسیار خوب در زمینه ورزش بانوان در کشور باشد. امروز آینده خوبی را برای این ورزش متصوریم، ژاپن تیم کمی نبود که ورزشکاران خانم ما توانستند آن را شکست دهند و امیدواریم در افق جهانی هم شاهد این پیروزی ها باشیم.» حسن خمینی در این دیدار حرف دل همه زنان ورزشکار را هم زد: «ورزش بانوان در جامعه ما علی رغم اینکه واجب‌تر است، مظلوم‌تر و عقب‌تر از ورزش مردان است.»
در این دیدار وزیر ورزش، مسعود سلطانی‌فر، رئیس کمیته ملی المپیک رضا صالحی‌امیری به همراه دیگر ورزشکاران و مسئولان حضور داشتند. حجت‌الاسلام حسن خمینی درباره حضور تیم‌ملی فوتبال در جام‌جهانی و بازی‌های تیم‌ملی والیبال در جام ملت‌ها هم صحبت کرد: «والیبال جهش خارق‌العاده‌ای داشته است. صعود بی‌دردسر فوتبال به جام‌جهانی هم نشانه خوبی است و این که دو بار متوالی این تیم به جام‌جهانی رفت، واقعیت توانمندی فوتبال ما را به اثبات رساندکه نشاط و امیدی را به جامعه تزریق کرد. صعود دو تیم پرطرفدار به یک چهارم نهایی آسیا موجب نشاط جامعه شد.» حسن خمینی خطاب به وزیر هم گفت: «دوست دارم با سلطانی‌فر خیلی تخصصی‌تر درمورد مسائل ورزشی صحبت کنیم.»
در این دیدار پیراهن تیم‌ملی فوتبال مردان و مدال قهرمانی تیم فوتسال زنان، به همراه یک تپانچه به نوه امام اهدا شد.
فرشته کریمی، شناخته‌شده‌ترین بازیکن تیم‌ملی فوتسال درباره دیدار به حسن خمینی و توجه‌ای که او به ورزش زنان دارد، بعد از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: «این اولین‌بار بود به جماران می‌آمدم و با آقای خمینی 
دیدار می‌کردم. 
پیش از این در رسانه‌ها متوجه شده بودم ایشان دید بسیار خوبی به ورزش دارند و در این ملاقات از نزدیک دیدیم که اشراف خوبی بر ورزش داشته و جایگاه ورزش بانوان در نظر ایشان ویژه بود.» حسن خمینی در این سال‌ها علاقه‌اش به فوتبال را پنهان نکرده اما از این که بگوید طرفدار کدام تیم است، طفره رفته با این حال خیلی‌ها او را طرفدار استقلال می‌دانند. کریمی به شوخی گفت: «ایشان را استقلالی می‌دانم، متاسفانه همه بازیکنان ما که به جماران آمده‌اند پرسپولیسی‌اند و استقلالی‌هایمان غایبند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید