• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 8 بهمن 1401
کد مطلب : 184095
+
-

رقص روی جنازه نژادپرستان

وینیسیوس همچنان مورد آزار قرار می‌گیرد و پاسخش به توهین‌کننده‌ها رقص و خنده و گل است

رقص روی جنازه نژادپرستان

رئال‌مادرید پس از 77روز در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو یک دیدار خانگی برگزار کرد. رئال آنچلوتی یادآور همین تیم در فصل قبل است؛ تیمی که در بازی‌های بزرگ ابتدا از حریف عقب می‌افتاد و سپس کام‌بک می‌زد. در بازی با ویارئال در دور قبل جام‌حذفی و در بازی با والنسیا در نیمه‌نهایی سوپرجام و در دیدار با اتلتیکو مادرید در مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا دل‌ری اتفاقات مشابه فصل پیش لیگ قهرمانان افتاد. رئال فصل قبل در اروپا به همه مدعیان خورد و همه را برد، درحالی‌که شانس کمتری برای پیروزی نسبت به حریف داشت. این اتفاق در جام‌حذفی امسال هم رخ داده و رئالی‌ها نشانه‌هایی دریافت کرده‌اند که برای بیستمین بار کوپا دل‌ری را فتح کنند؛ تورنمنتی که در دهه‌های اخیر هرگز آن را جدی نگرفته‌اند. رئال اتلتیکو را 3 بر یک شکست داد و همزمان در ال‌کلاسیکوی یورولیگ بسکتبال هم به بارسلونا کام‌بک زد تا پنجشنبه‌شب شب بازگشت‌های باشگاه رئال‌مادرید باشد.
با اینکه رئال میزبان بود، اما از سوی هواداران اتلتیکو آسیب دید. سوژه این مسابقه وینیسیوس بود؛ بازیکنی که در 10بازی قبلی نتوانسته بود به اتلتیکو گل بزند و فقط 2پاس‌گل داده بود اما این‌بار تلافی همه توهین‌ها را بر سر رقیب درآورد و پس از زدن گل سوم در لحظه‌های پایانی وقت‌های اضافه دوباره رقصید. پیش از این مسابقه هواداران باشگاه رقیب با آویزان کردن عروسک وینیسیوس جونیور از یکی از پل‌های شهر مادرید، بنری نیز کنار آن نصب کردند که روی آن نوشته شده بود «مادرید از رئال متنفر است.» آنها وینیسیوس را دار زدند. در بازی رفت لالیگا هم که رئال در زمین حریف برنده شد، وینی هدف توهین‌های نژادپرستانه هواداران اتلتی قرار داشت. آنچلوتی هفته پیش گفته بود بازیکنان و هواداران تیم‌های حریف و همینطور داوران به وینیسیوس احترام نمی‌گذارند. او در هر ورزشگاهی که می‌رود، مورد توهین نژادپرستان قرار می‌گیرد، حتی این‌بار در استادیوم خودی. از‌همین‌رو اتحادیه فوتبالیست‌های برزیلی به فیفا نامه‌ای نوشت و درخواست کرد هواداران اتلتیکو به‌دلیل رفتارشان باید تنبیه شوند. آنها خواستار تنبیه و محرومیت باشگاه اتلتیکو شدند: «چنین رفتاری یادآوری تفکر رفتاری است که نازی‌ها برای ایجاد حس وحشت در میان دشمنان خود ایجاد می‌کردند و چنین رفتاری در‌ شأن پابلو اسکوبار، قاچاقچی معروف مواد‌مخدر است.»
اتلتیکویی‌ها آن‌قدر از تیم بزرگ‌تر پایتخت اسپانیا کینه دارند که تمامی ندارد. صفحه توییتر اتلتیکو حتی نام بازیکن برزیلی را پس از گلزنی وینیسیوس نبرد و نوشت: «گل برای رئال‌مادرید.» وینی در پاسخ به این نفرت‌پراکنی‌ها نوشت: «فقط یک مادرید وجود دارد، همه این را می‌دانند. وینی عاشق مادرید است» که اشاره داشت به پارچه‌نوشته هواداران اتلتیکو «مادرید از رئال متنفر است».

ال‌کلاسیکویی دیگر؟
بارسلونا باز هم به لطف تراشتگن که دروازه‌اش را بارها مقابل تیم 10نفره سوسیداد نجات داد، توانست به نیمه‌نهایی جام‌حذفی راه یابد. حالا ممکن است یک ال‌کلاسیکوی دیگر در نیمه‌نهایی یا فینال در پیش باشد که یک ال‌کلاسیکوی ناخواسته است، مثل بازی فینال سوپرجام امسال در عربستان. تیم‌های اتلتیک بیلبائو و اوساسونا هم به نیمه‌نهایی راه یافته‌اند. به این ترتیب 3تیم رکورددار این جام؛ بارسلونا با 31قهرمانی، اتلتیک‌بیلبائو با 23قهرمانی و رئال‌مادرید با 19قهرمانی در این مرحله حضور دارند. ساعت 15:30 روز دوشنبه قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی کوپادل‌ری برگزار می‌شود.

متخصص وقت اضافه
ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در وقت‌های اضافه قاتل تیم‌های بزرگ است؛ مقابل چلسی: رودریگو بازی را به وقت‌های اضافه برد و بنزما رئال را برنده کرد. مقابل منچسترسیتی: رودریگو بازی را به وقت‌های اضافه برد و بنزما رئال را برنده کرد و مقابل اتلتیکومادرید هم رودریگو بازی را به وقت‌های اضافه برد و بنزما رئال را پیش انداخت. در تاریخ دربی‌های مادرید، 8گل در وقت اضافه زده شده که 5گل سهم رئال بوده و 3تا اتلتیکو. کریم در مجموع در 38دربی خود تنها 8گل زده است.

کریم مساوی با رونالدو
کریم بنزما به 22گل در جام‌حذفی اسپانیا با پیراهن رئال مادرید رسید. این در حالی است که او بازی‌های زیادی را به‌دلیل جدی نگرفتن این جام توسط رئال از دست داد؛ یا در ترکیب نبود یا تیم زود حذف شد. او حالا با کریستیانو رونالدو مساوی است. بهترین گلزنان تاریخ رئال‌مادرید در کوپادل‌ری؛ پوشکاش و سانتیانا با ۴۹گل، دی‌استفانو با ۴۰گل، پرودن با ۲۹گل، اوریبه با ۲۷گل، پیری با ۲۵گل، باریناگا با ۲۳گل، لازکانو با ۲۳گل، کریم بنزما و کریستیانو رونالدو با ۲۲ گل.

مرد بازی‌های بزرگ
رودریگو در این فصل 2بار رئال‌مادرید را در جام‌حذفی نجات داده. او تا اینجای کار 9گل به ثمر رسانده که با کل گل‌هایش در فصل پیش برابری می‌کند. او پس از بنزما (13) و وینیسیوس (12) بهترین گلزن این فصل رئال است. البته نام حریف، برای او مهم است و در واقع این برزیلی که به اتلتی یک گل مارادونایی - مودریچی زد و 3بازیکن حریف را از پیش رو برداشت و با بیرون پا به اوبلاک گل زد، مرد بازی‌های بزرگ است؛ گل ۳امتیازی مقابل اینتر (۲۰۲۰)، گل ۳امتیازی دقیقه ۸۹ مقابل اینتر (۲۰۲۱)، گل مقابل چلسی و کشاندن بازی به وقت‌های اضافه (۲۰۲۲)، ۲گل در بازی قهرمانی لالیگا مقابل اسپانیول، ۲گل دقایق ۸۹ و ۹۱ مقابل منچسترسیتی، گل مقابل اتلتیکومادرید و کشاندن بازی به وقت‌های اضافه.

با حفظ سمت، مدافع چپ
کاماوینگا در جام‌جهانی در دفاع چپ فرانسه و پست غیرتخصصی بازی کرد و عالی بود. او در بازی با آرژانتین وارد زمین شد و مسی را مهار کرد و باعث عصبانیت آگوئرو شد تا این دوست مسی به او توهین کند. در بازی با اتلتی وقتی مندی مصدوم شد، کاما به دفاع چپ رفت و در نهایت جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد و تونی کروس او را با لیزارازو، مدافع چپ اسطوره‌ای فرانسه و بایرن مونیخ مقایسه کرد. کاما حتی یک خطا هم مرتکب نشد و عجیب اینکه 12بار خطا گرفت، 12تا از 14دوئل را برد، 14بار بازپس‌گیری توپ داشت و بالای 90درصد پاس موفق. او در3بازی آخر 43بار بازپس‌گیری توپ داشت. سخت است بازی ندادن به این بازیکن نوجوان.

جابه‌جایی‌ها در بیمارستان
درحالی‌که شوامنی از مصدومیت برگشته و برای بازی حساس فردا مقابل سوسیداد آماده است، آلابا نیامده باز هم مصدوم شد و 3بازیکن دیگر رئال در بازی با اتلتی لنگان زمین را ترک کردند؛ مندی، رودریگو و ناچو. تیم دوم مادرید زهر خودش را به این شکل به رئال ریخت. لوکاس و کارواخال هم همچنان مصدومند اما آزار از مصدومیت برگشته و طبق معمول شانسی برای حضور در ترکیب برای بازی یکشنبه ندارد.

بازگشت 3‌باره زیدان
زین‌الدین زیدان در مربیگری آدمی وسواسی است. او یک‌بار حتی پس از رساندن رئال به 3قهرمانی پیاپی اروپا از این تیم استعفا داد. زیدان پس از استعفای دوباره از رئال مدتی طولانی بدون تیم و منتظر تیم ملی فرانسه بود اما دیدیه دشان قراردادش را با فدراسیون فوتبال این کشور تمدید کرد. زیزو پیشنهادهای باشگاه‌های بزرگی مثل پاری‌سن‌ژرمن، منچستریونایتد، یوونتوس و حتی نیوکاسل و چند تیم دیگر را به همین دلیل رد کرده بود. او در یکی دو‌ ماه اخیر پیشنهادهای ملی زیادی داشته اما پیشنهاد تیم ملی برزیل، پرتغال و آمریکا را رد کرده و می‌خواهد به عرصه مربیگری باشگاهی برگردد. دو تیم یوونتوس و رئال مادرید که قبلا در آنها بازی می‌کرده و مارسی که در این شهر متولد شده، نسبت به بقیه تیم‌ها برای او جذابیت و اولویت بیشتری دارد. شاید در پایان فصل آنچلوتی به یک تیم ملی برود و زیدان برگردد. از سویی داویده آنچلوتی، پسر کارلتو از اورتون پیشنهاد سرمربیگری دارد و ممکن است پدرش را در رئال تنها بگذارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید