• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 184058
+
-

آخر هفته خوش بگذره...

آخر هفته خوش بگذره...

آخر هفته‌ها، فرصتی دوباره برای کسب انرژی و رهایی از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های کاری است. هر چند تعطیلات آخر هفته کوتاه است، اما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از آن بیشترین استفاده را کرد. اگر تمام آخر هفته‌ها در فکر این هستید که کجا بروید و یا چه سرگرمی داشته باشید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خیلی‌ها این یکی، دو روز تعطیلی آخر هفته را در خانه می‌مانند و خودشان را با فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون، گشتن در فضای مجازی و کتاب خواندن سرگرم می‌کنند. اما پیشنهاد ما این است که بعد از یک هفته مشغله، یک روز را بیرون از خانه بگذرانید. مثلا به جای دیدن فیلم در یک تلویزیون چند اینچی، بروید سینما و فیلم را روی پرده نقره‌ای ببینید. به‌تازگی هم
 2 فیلم «ملاقات خصوصی» و «چپ راست» اکران شده که می‌تواند نظرتان را جلب کند. فیلم ملاقات خصوصی، نخستین تجربه کارگردانی امید شمس است و یکی از پر بازیگرترین فیلم‌های جشنواره چهلم فیلم فجر بود. چپ راست هم چهارمین فیلم حامد محمدی به‌عنوان کارگردان و محصول سال1398 است. این فیلم ژانری کمدی دارد و در آن بازیگرانی همچون رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی، ویشکا آسایش، سارا بهرامی و سروش صحت ایفای نقش کرده‌اند.
   
همانطور که احتمالا در جریان هستید، جشنواره تئاتر فجر در حال برگزاری است و این آخر هفته، فرصت خوبی است که برخی از نمایش‌هایی که در این 2روز اجرا می‌شود را ببینید. خوبی این جشنواره این است که می‌توانید تئاترها را به‌صورت رایگان ببینید و لازم نیست برای تماشای هر نمایش، هزینه بلیت بدهید. نمایش‌های صحنه‌ای مکبث زار، مطرب آقا، موکت بر، رستم و سهراب، آلاء، پهلوان قلیچ،
کلاه قرمزی، بیگانه در خانه، آسمان پا به‌ ماه و دختران در روزهای پنجشنبه و جمعه در تهران اجرا می‌شوند و برای اطلاع از ساعت و مکان برگزاری این نمایش‌ها، می‌توانید به سایت جشنواره تئاتر فجر مراجعه کرده و جدول برگزاری آن را ببینید. تئاتر‌های خیابانی هم در این ایام در مکان‌های مختلف مثلا مقابل ساختمان تئاتر شهر برگزار می‌شوند که دیدن این نمایش‌ها هم خالی از لطف نیست.
   
اگر هم اهل هنر و گالری گردی هستید، سایت گالری‌های تهران را ببینید و نمایشگاه مورد نظرتان را پیدا کنید تا در این تعطیلات کوتاه، سری هم به نمایشگاه‌های در حال برگزاری بزنید. پیشنهادمان بازدید از نمایشگاه گروهی «مشاهده و دریافت: روزنه نور» است که در گالری باوان واقع در خیابان مطهری برپاست. «مشاهده و دریافت» عنوان مجموعه نمایشگاه سالانه گالری باوان است که در دومین دوره این مجموعه آثاری از پونه اوشیدری، شبنم جانشاهی، آهو حامدی، ثریا شرقی، مهسا طهرانی و لاله معمار اردستانی به نمایش درآمده است.
   
نمایشگاه شهر خانواده قرار است از امروز تا 12بهمن در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران برگزار شود که بد نیست سری به آن بزنید، مخصوصا اگر فرزند کوچک دارید. این نمایشگاه شبیه‌سازی‌ نسبتا واقعی از چگونگی به کارگیری محصولات فرهنگی درون خانه است. ۶۰ نوع محصول فرهنگی در این نمایشگاه عرضه می‌شود که شامل محصولاتی در حوزه‌های پویانمایی،
اسباب بازی، عروسک، بازی رو میزی، نوشت افزار، بازی‌های ویدئویی، کتاب تعاملی، کتاب تصویری کودک و کتاب پی نما در زندگی واقعی فرزندان در اتاق‌های درون منزل و در تعامل با محله زندگی است.
   
 در هر کجایی از شهر که زندگی کنید، حتما مناطق زیبا و جاهای دیدنی و سرگرم‌کننده در محل زندگی‌تان یا اطراف آن پیدا می‌کنید. کافی است در اینترنت جست وجو کنید و برنامه یک صبحانه یا ناهار را برای تعطیلات آخر هفته، در دل طبیعت بچینید. تهران پر از جاهای دیدنی است؛ از دربند و پل طبیعت و روستاهای اطراف آن مثل روستای زیبای زرین دشت بگیرید تا جاهای تاریخی مثل کاخ‌های گلستان، سعدآباد و نیاوران. همه این مکان‌های دیدنی می‌توانند یک آخر هفته جذابی را برایتان رقم بزنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره