• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 5 بهمن 1401
کد مطلب : 183922
+
-

پیام‌رسان باید چابک باشد

نرم‌افزار
پیام‌رسان باید چابک باشد

اختلال در سرعت پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی یکی از دلایلی است که مردم را در استفاده از آنها دچار تعلل می‌کند؛ به‌عنوان مثال برنامه شاد به‌عنوان یک پلتفرم حیاتی در حوزه آموزش مجازی به‌ویژه در شرایطی که به علل مختلف مدارس تعطیل می‌شوند، اکثر مواقع با کندی سرعت اجرا روبه‌رو می‌شود که این معضل تأثیر عمیقی بر یادگیری دانش‌آموزان و آموزش معلمان می‌گذارد. شاد هرچند اکنون به‌عنوان پلتفرم آموزش مجازی شناخته می‌شود، اما در واقع ساختاری مثل پیام‌رسان داشته است.
چندی پیش نیز در پی کاهش شدید دمای هوا در بسیاری از مناطق کشور، شبکه شاد دچار اختلال شد. تا جایی که طی اطلاعیه‌ای عنوان کردند این اختلال و تأخیر در ارسال و دریافت پیام به‌دلیل مشکلات فنی در زیرساخت‌ها به ‌وجود آمده است.
اختلال‌هایی از همین دست در پیام‌رسان‌های داخلی مانند سروش پلاس، بله، ایتا، روبیکا و‌ آی‌گپ نیز وجود دارد. به‌همین‌دلیل به‌تازگی عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره علت کندی سرعت در بعضی از ساعات روز در پیام‌رسان‌های داخلی گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیام‌رسان‌های داخلی با بالاترین سرعت به مردم ایران، ارائه خدمت کنند، اما اگر باز هم با اختلال و کندی سرعت مواجه شدند، می‌توانند با شماره 195 تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنند.
این در حالی است که مدیران عامل پیام‌رسان‌های داخلی نیز این کندی سرعت را تأیید می‌کنند. فرهاد مرادی، مدیرعامل پلتفرم سروش پلاس، در گفت‌وگو با پیوست گفت: اینطور نبوده که در ساعات خاصی کاهش سرعت داشته باشیم. در روزهای مختلف مانند روزهای کنکور روی شبکه‌های همراه، سرعت کند بود. چنین موارد کلی‌ای وجود دارد و خارج از این موارد کندی نداشته‌ایم.» مسئولان سایر پیام رسان‌ها نیز به‌صورت غیررسمی اعلام کردند که آنها نیز کاهش سرعت را در برخی از روزها تجربه کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید