• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 بهمن 1401
کد مطلب : 183669
+
-

‌سهم «ملاقات خصوصی» در افزایش مخاطبان سینما

سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمای آزادی درباره بهبود وضعیت استقبال از فیلم‌های در حال اکران همزمان با ورود 2فیلم «ملاقات خصوصی» و «چپ، راست» به چرخه اکران سینماها گفت: اگر بخواهیم از منظر تیپ‌شناسی درباره مخاطبان سینمای ایران به‌طور خاص و یا همه محصولات هنری به‌صورت عام صحبت کنیم، باید اذعان کرد که مخاطبان اصلی این محصولات هنری از موسیقی و تئاتر گرفته تا سینما و گالری‌ها، طبقه متوسط هستند. اتفاقی که در چند روز اخیر در سینما شاهد بودیم هم، به این دلیل رقم خورده است که می‌توان گفت: فیلم «ملاقات خصوصی» به‌نوعی فیلم ایده‌آل این طبقه به‌حساب می‌آید.
 به گزارش مهر، وی افزود: فیلمی مانند «بخارست» هم گزینه خوبی برای سرگرمی این طبقه محسوب می‌شود اما به عقیده من، اکران «ملاقات خصوصی» تأثیر بیشتری بر فرایند بازگشت مخاطبان به سالن‌های سینما در روزهای اخیر داشته است.
 اکران این فیلم حتی به‌نظرم منجر به رشد فروش فیلم‌های دیگر هم شده است.
اساسا وقتی مخاطب به بهانه تماشای یک فیلم رغبت پیدا می‌کند تا در سالن سینما حاضر شود، فیلم دیگری را هم نشان می‌کند تا بعدتر آن را ببیند.
مخاطبی که چند ماهی می‌شد به سینما نیامده بود و حالا به اکران «ملاقات خصوصی» به سینما بازگشته است، فیلم‌های دیگر را هم در نظر گرفته می‌گیرد‌ تا مثلا در اوقات فراغتش «بخارست» را هم تماشا کند.
مدیر سینما آزادی گفت: در پنجشنبه و جمعه‌ای که گذشت، کنار فیلم «ملاقات خصوصی» که پرفروش‌ترین فیلم ما بود، فیلم «بخارست» هم توانست اکران بهتری داشته باشد. تنها در روز جمعه فیلم «ملاقات خصوصی» در سینمای ما حدود ۳۰میلیون تومان فروش داشت و فیلم «بخارست» هم در همین روز حدود ۲۱میلیون تومان فروخت. البته باید تأکید کنم که با همین فروش هم ما هنوز به شرایط سال۹۸ برنگشته‌ایم. نباید فریب این آمار را بخوریم. هنوز سینماهای ما وضعیت نرمالی ندارند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید