• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 3 بهمن 1401
کد مطلب : 183638
+
-

آشنایی با منش داروساز محبوب اهالی جنوب شهر

سال‌ها برای نیازمندان، نسخه مهربانی‌پیچید

گزارش
سال‌ها برای نیازمندان، نسخه مهربانی‌پیچید

ابوذر چهل‌امیرانی-روزنامه‌نگار

 تا آخرین لحظه زندگی در خدمت بیماران بود. برای کم‌کردن رنج از جسم و افزایش روحیه بیماران تلاش کرد و در همین مراوده با بیماران دچار بیماری کرونا شد و چشم از جهان فروبست.

«دکتر ‌داوود شریفیان»‌ نه‌تنها برای بهبودی بیماران تلاش کرد، بلکه نام و روحش قرین نیکوکاری، سخاوت، دستگیری از مستمندان، انجام امور خیرخواهانه و انسان‌دوستانه بود. این را ساکنان محله امامزاده حسن(ع) می‌گویند و از او به‌عنوان انسانی مومن، وارسته و خیر یاد می‌کنند.
«محمد رنگرز» یکی از معتمدان و ساکن قدیمی محله امامزاده حسن(ع) با بیان اینکه شریفیان ساکن منطقه۱۷ نبود، اما چنان در بین اهالی محبوبیت داشت که درگذشتش همگان را متأثر کرد، می‌گوید:‌ «او از ابتدای فعالیت در این محله، با معتمدان محله و خیران ارتباط دوستانه برقرار کرد و هر جا نیاز به حضور و کمک او وجود داشت، مشتاقانه حاضر می‌شد. به‌عنوان مثال، اگر معتمدان محله اقدام به معرفی خانواده‌های کم‌بضاعت به او می‌کردند، به‌صورت رایگان یا با تخفیف ویژه، داروهای آنها را تأمین می‌کرد.»

 هدیه‌ به کودکان بی‌سرپرست
«محمد ملکی» که در محله امامزاده حسن(ع) زندگی می‌کند، می‌گوید: «یکی از دوستانم با یکی از مراکزی که در خیابان سازمان آب به بچه‌های بی‌سرپرست خدمات می‌دهد، همکاری داشت. او برایم تعریف کرده که دکتر شریفیان بارها به این کودکان خمیردندان، مسواک و صابون رایگان هدیه داده است.»
«نورالدین سیدجواد» هم که با دکتر شریفیان آشنایی داشته می‌گوید: «نقش مؤثر او در تأمین داروی نیازمندان و کمک‌های خیرخواهانه‌اش، توشه آخرت او و مایه رفاه و آسایش نیازمندان در این دنیاست. مطمئنم که با فقدان او، احسان و نیکوکاری در بین خیران سلامت و پزشکان کمرنگ نخواهد شد و راه روشن او همچون گذشته با تمام توان ادامه خواهد یافت.»
«اژدر حاجیلو» هم که بیش از ۱۵سال سابقه همکاری با شریفیان داشته، می‌گوید: «اگر متوجه می‌شد که کسانی در پرداخت هزینه دارو با مشکل روبه‌رو هستند، بدون اینکه خودشان متوجه شوند، خیلی از داروها را رایگان به آنها می‌داد. بیمار هم متوجه نمی‌شد و احساس می‌کرد مبلغی که پرداخت کرده، هزینه همه داروهایش بوده است. او حتی صندوقی در داروخانه با کمک‌های خیران راه‌اندازی کرد تا درصورت نیاز برای تهیه داروی نیازمندان یا معرفی آنها به آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها صرف شود.»
«امیر امیری» عضو هیأت امنای مسجد اسلامی هم می‌گوید: «دکتر شریفیان زمانی که در مسجد اقدام به راه‌اندازی تشکل برای اهدای نان رایگان، ارائه خدمات درمانی و معاینه رایگان نیازمندان کردیم، با ما همکاری و در تأمین هزینه‌ها مشارکت کرد.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید