• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 2 بهمن 1401
کد مطلب : 183527
+
-

خانه شما رایگان سبز می‌شود

خبرنامه
خانه شما رایگان سبز می‌شود

شهرداری برای توسعه فضای سبز و مشارکت شهروندان در کاشت نهال، این روزها شرایط کاشت رایگان درخت در منازل شهروندان را تا روز درخت‌کاری یعنی 15اسفند فراهم کرده است.
 اگرچه در اقلیم آب و هوایی کشور ما، نیمه اسفند بهترین زمان برای کاشت انواع مختلف نهال‌ها در زمین است، اما امکان کاشت نهال در روزهای دی و بهمن هم وجود دارد. به همین دلیل شهرداری برای شهروندان علاقه‌مند به فضای سبز و کاشت و نگهداری از درختان، شرایطی فراهم کرده است تا در کمترین زمان و به‌صورت رایگان منازل خود را با کاشت نهال و گل و گیاه زیباتر کنند.
هریک از شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷، کلینیک‌های گل و گیاهی که در مناطق ۲۲ گانه وجود دارند و همچنین از طریق مرکز مشاوره گل و گیاه به شهرداری درخواست کاشت گل و گیاه مثمر یا غیرمثمر بدهند.
کاشت درخت رایگان در منازل شهروندان از ابتدای دی‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ اسفندماه و روز درخت‌کاری ادامه دارد. بنابراین اگر به توسعه فضای سبز محل زندگی خود و زیباتر کردن ساختمان‌تان به‌ویژه در بهار پیش‌رو علاقه دارید، می‌توانید با درخواست گونه‌های گیاهی که در تولید اکسیژن و تلطیف هوا مؤثر باشند و نیز گیاهان بومی و مقاوم به کم‌آبی با همکاری شهرداری از همین روزهای زمستان برای بهاری سبزتر اقدام کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید