• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 1 بهمن 1401
کد مطلب : 183387
+
-

نکته بازی/ فصل یادآوری فراموش‌شدگان

یکی از محاسن فصل نقل‌وانتقالات در ایران، یادآوری برخی چهره‌های از یاد رفته است. از آن جمله می‌توان به محمدرضا خلعتبری اشاره کرد؛ مهاجمی که وقتی در پایان هفته خبر انتقالش به آلومینوم اراک منتشر شد، اغلب خوانندگان و شنوندگان جمله‌ای با این مضمون به زبان آوردند: «ای وای، این مگه هنوز بازی می‌کنه؟!» کم‌کم کارکرد پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی در فوتبال ایران، از بازه جابه‌جایی بازیکنان در حال تبدیل به نوعی خاطره‌بازی و نوستالژی است؛ عین اتفاقی که در مورد مسعود شجاعی رخ داد و حالا برای خلعتبری تکرار شده است. مهاجم تقریبا 40ساله فوتبال ایران، نیم‌فصل اول در عضویت فولاد بود و حالا برای دور برگشت به آلومینیوم پیوسته است. این هفدهمین تیم دوران بازی خلعتبری است. یعنی ما جای او از گرفتن شال و پیراهن تیم‌های جدید خسته شدیم!

کاش دیگران بگویند
محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان در اظهارنظری سرشار از فروتنی گفته: «سپاهان بزرگ‌ترین باشگاه آسیا است.» یعنی آدم از این همه تواضع لذت می‌برد. کلا دکترین آقای ساکت و شرکا همین است؛ چنان که ایشان و جناب تاج، همواره از فدراسیون فوتبال هم به‌عنوان تنها فدراسیون 5ستاره آسیا یاد می‌کردند، آن هم درحالی‌که نه استادیوم کافی داریم، نه VAR و نه در 30سال گذشته موفقیت درست و حسابی به‌دست آورده‌ایم. اینها که ملاک نیست. آدم باید دلش صاف باشد. آن موقع 5ستاره بودن فدراسیون را باور می‌کردیم و الان هم بهترین بودن سپاهان را باور می‌کنیم، فقط کاش همین‌قدر که ما خودمان را قبول داریم، دیگران هم قبول‌مان داشتند. مثلا اگر یک کارشناس عربستانی یا ژاپنی می‌گفت سپاهان بهترین باشگاه آسیا است، خیلی بیشتر می‌چسبید.

«زیاد» به چی می‌گی؟
بعد از قبول شکست در برابر سپاهان، سرمربی استقلال در نشست خبری حاضر شد و ادعا کرد تیم میزبان موقعیت‌های زیادی برای گلزنی نداشته است! ریکاردو ساپینتو که در این بازی هم ترک عادت نکرد و یک کارت زرد به‌دلیل اعتراض به داوری گرفت، گفته: «تیم حریف موقعیت‌های زیادی نداشت و روی چند ضربه کاشته موقعیت ایجاد کردند، ولی با توپ نمی‌توانستند فرصت به‌وجود بیاورند.» نمی‌دانیم سپاهان در این بازی دیگر چه کار باید می‌کرد تا ساپینتو رضایت بدهد، اما تا جایی که ما دیدیم آنها 2گل زدند، 2بار ضربات‌شان به دیرک دروازه خورد، حداقل 2سیو خیلی خوب دروازه‌بان استقلال داشت و چند توپ هم با فاصله کمی از کنار دروازه استقلال بیرون رفت. انتظارتان بیشتر بود؟ خوشحال می‌شویم بفهمیم ساپینتو به چه چیزی «زیاد» می‌گوید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید