• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 1 بهمن 1401
کد مطلب : 183383
+
-

مزه لیگ برمی‌گردد!

مزه لیگ برمی‌گردد!

بهترین خبر برای فوتبال ایران، بدون‌شک بازگشت دوباره تماشاگران به ورزشگاه‌ها خواهد بود. ظاهرا با موافقت وزارت کشور، مانع خاصی در مسیر حضور دوباره هواداران وجود ندارد و فدراسیون فوتبال نیز از باشگاه‌ها خواسته که آمادگی لازم برای چنین کاری را داشته باشند. این ماجرا در یک برنامه زنده تلویزیونی نیز مطرح شده تا مشخص شود که خبر کاملا جدی است. البته این وعده از سوی فدراسیون به‌تنهایی کافی به‌نظر نمی‌رسد؛ چرا‌که رئیس فدراسیون فوتبال شخصا از برگزاری شهرآورد با حضور تماشاگرها خبر داده بود اما چند روز بعد این مسابقه روبه‌روی سکوهای خالی برگزار شد. با این حال، به‌نظر می‌رسد که این بار ماجرا جدی‌تر است و باید دوباره شاهد تسخیر سکوها توسط طرفداران تیم‌ها باشیم. بسیاری از تماشاگران فوتبال از مدت‌ها قبل برای نشستن روی سکوها و تشویق تیم محبوب‌شان لحظه‌شماری می‌کنند. بدون‌شک همه بازیکنان و مربیان لیگ نیز در انتظار ملاقات دوباره با هوادارها هستند؛ جماعتی که حضورشان رنگ تازه‌ای به لیگ می‌پاشد و همه‌‌چیز را تماشایی‌تر می‌کند.
هفته‌های گذشته ستاره‌های فوتبال ایران بارها از بازی در ورزشگاه‌های خالی گلایه کرده‌اند و این تجربه را یکی از سخت‌ترین تجربه‌های ممکن دانسته‌اند. پیام نیازمند از سپاهان، مرتضی پورعلی‌گنجی از پرسپولیس و مهدی مهدی‌پور از استقلال، بارها در این مورد صحبت کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد این صداها بالاخره شنیده شده‌اند و صاحبان واقعی استادیوم‌ها دوباره به قلمروشان برمی‌گردند. شاید تصور شود که غیبت هوادارها به سود تیم‌های بدون تماشاگر لیگ برتر بوده اما شکی نیست که حتی آن تیم‌ها نیز دوست دارند در برخی بازی‌ها روبه‌روی سکوهای پر به میدان بروند و انگیزه‌‌شان را در چنین شرایطی محک بزنند. این ماجرا برای تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال، حیاتی به‌نظر می‌رسد؛ تیم‌هایی که بخش مهمی از قدرت‌شان به حضور تماشاگر روی سکوها وابسته است. حضور هوادارها برای یحیی و تیمش در مسیر قهرمانی و برای ساپینتو و تیمش در مسیر خارج‌شدن از بحران، ضروری است. در تراکتور، خمز از روز اول منتظر برخورد با هواداران باشگاه بوده است. او بارها تأکید کرده که این هوادارها، یکی از انگیزه‌های جدی‌اش برای پذیرفتن پیشنهاد این باشگاه به‌شمار می‌روند و با حضورشان، تراکتور نیز تیم قدرتمندتری خواهد داشت. در اصفهان، بدون‌شک استقبال بسیار خوبی از تیم جذاب مورایس به عمل خواهد آمد؛ تیمی که استاد زدن گل‌های زیبا در این فصل بوده و یک مدعی بسیار جدی برای قهرمانی نیز محسوب می‌شود. این جو بدون‌شک در بسیاری از نقاط دیگر ایران نیز شکل خواهد گرفت. در استادیوم وطنی، همه دوباره شعار معروف «امید شهر خسته» را برای نساجی محبوب‌شان می‌خوانند و در انزلی نیز هواداران فوتبال به لحظه رؤیایی تشویق ملوان در لیگ برتر می‌رسند. این ماجرا به‌ویژه برای پایین جدولی‌ها نیز بسیار مهم است. تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان و مس کرمان به‌خوبی می‌دانند که با حضور هوادارها، تیم دیگری خواهند شد. ورود تماشاگران، کیفیت لیگ را نیز دستخوش تغییر می‌کند. لیگی که این اواخر به‌شدت کم‌گل شده و طراوت خاصی نداشته، با حضور تماشاگرها از کسل‌کنندگی فاصله خواهد گرفت. این یک نقطه عطف برای لیگ برتر بیست‌و‌دوم خواهد بود؛ لیگی که آرام آرام به طرف روزهای سرنوشت‌ساز می‌رود و حتی تصور این روزها بدون تماشاگرها نیز کار سختی خواهد بود.
نامه فدراسیون به این معنا نیست که این تصمیم از همین حالا به اجرا درخواهد آمد. احتمالا چند هفته زمان سپری می‌شود تا همه‌‌چیز برای ورود تماشاگران مهیا شود. از حالا به بعد، باشگاه‌ها وظیفه دارند تا همه‌‌چیز را به‌خوبی در کنار هم بچینند و شرایط ایده‌آلی برای تماشاگرها بسازند. با این همه زمان و بازی بی‌تماشاگر، حتما باید کارهای زیرساختی در این زمینه صورت گرفته باشد. با این همه زمان، دیگر هیچ اختلالی در گیت‌ها و بلیت‌فروشی الکترونیکی پذیرفته نیست. تماشاگران این بار می‌آیند که بمانند؛ چراکه فوتبال بدون آنها، کوچک‌ترین لذتی ندارد. آنها بدون شک، مزه واقعی لیگ برتر هستند. جمعیت شیفته‌ای که با شعارهای‌شان به مسابقه‌های فوتبال روح می‌دهند و همه‌‌چیز را جذاب‌تر می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید