• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 1 بهمن 1401
کد مطلب : 183373
+
-

دیوانه در تالار افتخارات

انگار باید باور کنیم سیمونه اینتزاگی مربی بزرگی است

دیوانه در تالار افتخارات

نسبت به توانایی‌های سیمونه اینتزاگی در مربیگری تردیدهای زیادی مطرح شده و منتقدان، او را مرد بازی‌های بزرگ ندانسته‌اند. او فصل گذشته در نخستین سال مربیگری‌اش در اینتر، این تیم را در حضور رئال‌مادرید از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بالا آورد، همان کاری را که امسال هم در حضور بارسلونا و بایرن مونیخ تکرار کرد و بارسا را به لیگ اروپا فرستاد. فصل پیش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، لیورپول را در زمین خودش شکست داد اما در مجموع رفت‌وبرگشت به فینالیست این رقابت‌ها باخت. پس از جام جهانی تیم قدرتمند و جذاب ناپولی را در یک دیدار برتر شکست داد و در سوپرجام ایتالیا در عربستان در دربی دلامادونینا 3بر صفر میلان را برد و قهرمان شد. افراد زیادی در فوتبال به «ال لوکو» لقب یافته‌اند که یکی از آنها همین مربی است. ال لوکو به‌معنای فرد دیوانه است.
    حالا اینتزاگی با 4قهرمانی در سوپرجام (2‌بار با اینتر و 2‌بار با لاتزیو) در کنار مارچلو لیپی و فابیو کاپلوی بزرگ پرافتخارترین سرمربی تاریخ سوپرجام است.
    او از زمان حضور در اینتر، 2‌سوپرجام، یک‌مقام دومی سری‌آ و یک‌جام حذفی ایتالیا را برده است. در تاریخ باشگاه اینتر، فقط 3سرمربی جام‌های بیشتری کسب کرده‌اند. او یک‌جام حذفی و 2‌سوپرجام هم در لاتزیو برده بود.
    او 78بار در اینتر به‌عنوان سرمربی روی نیمکت نشسته؛ 51برد، 13تساوی و 14شکست و میانگین 2.13امتیاز در هر بازی. این مربی در مدت حضورش در این باشگاه از 34بازیکن مختلف در ترکیب تیمش استفاده کرده است.
    با هفتمین قهرمانی نراتزوری در سوپرجام برابر با رقیب همشهری، حالا تنها یوونتوس با 9‌قهرمانی رکورد بهتری از میلانی‌ها دارد.
    اینتر با اینتزاگی از قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا دفاع کرد. آخرین باری که یووه این کار را انجام داد در سال 2013-2012بود.
    پس از مارکو آشیلی (۱۹۶۸)، فدریکو دی‌مارکو نخستین بازیکن متولد میلان است که موفق می‌شود در دربی دلامادونینا برای اینتر گل بزند.
    میلان در 4‌بازی متوالی پیروز نشده است. در دوران استفانو پیولی، چنین روندی تنها برای دومین‌بار اتفاق افتاد؛ در فوریه 2021، روسونری 2‌بار در سری‌آ شکست خورد و 2‌بار در لیگ اروپا به تساوی رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :