• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 1 بهمن 1401
کد مطلب : 183372
+
-

بازی بزرگ اول هفته

لیورپول- چلسی؛ مسابقه‌ای برای پاک‌کردن نتایج بد 2غول بزرگ فوتبال انگلیس

بازی بزرگ اول هفته

طبق معمول همیشه، این هفته هم در لیگ برتر بازی حساس و بزرگ در پیش داریم، امروز لیورپول- چلسی و فردا آرسنال- منچستریونایتد. منچسترسیتی پنجشنبه‌شب موفق شد بازی 2 بر صفر باخته به تاتنهام را برگرداند و 4 بر 2 برنده شود. هالند یک‌گل و محرز 2‌گل زدند. مهاجم نروژی 22گله شد که بهترین عملکرد یک گلزن در یک‌فصل در تیم من‌سیتی زیرنظر گواردیولا محسوب می‌شود. او 44درصد گل‌های سیتی را در این فصل به‌تنهایی در لیگ به ثمر رسانده است. تاتنهام تمام بازی‌هایش مقابل بیگ‌سیکس در فصل جاری را باخته و تنها با چلسی 2-2 مساوی کرده است.
ساعت16 امروز دیدار چلسی و لیورپول یادآور 2‌فینال فصل پیش جام اتحادیه و جام حذفی انگلیس خواهد بود. هر 2فینال فصل پیش را لیورپول در ضربات پنالتی برد و قهرمان شد. هر 2تیم در روزهای اخیر مهاجمان جدیدی به ترکیب خود اضافه کرده‌اند؛ مودریک برای چلسی و خاکپو برای لیورپول.
    تاد بولی در همین مدت کوتاهی که مالکیت چلسی را از آبراموویچ گرفته، خریدهای زیادی انجام داده. با احتساب خرید 35میلیون پوندی مابوکه و خرید انکونکو برای فصل آینده، تعداد بازیکنان جذب شده توسط این میلیاردر آمریکایی در یک‌سال حضورش در این باشگاه به 15بازیکن رسیده است. او در این فصل 12بازیکن قرضی و قطعی جذب کرده، درحالی‌که تعداد بردهای تیم در کل فصل 12برد است؛ یعنی به ازای هر خرید یک برد.
    لیورپول در 15رویارویی آخر تنها 2‌بار به چلسی باخته است؛ 6برد و 7تساوی. یکی از این 2‌باخت در آنفیلد رقم خورد.
    2‌بازی آخر بین 2‌تیم (همان 2فینال فصل پیش) مساوی تمام شد و به پنالتی کشید. تاکنون هرگز سابقه نداشته این 2تیم 3‌بار پیاپی با هم در وقت قانونی مساوی کنند.
    وضعیت لیورپول از آغاز سال جدید در لیگ اسفبار است. آنها هر 2بازی خود را در این سال در لیگ باخته و در هر بازی 3‌گل دریافت کرده‌اند؛ 3 بر یک مقابل برنتفورد و 3 بر صفر به برایتون. از سال1953 سابقه نداشته که قرمزها 3‌بازی اول لیگی خود در سال جدید را با شکست پشت سر بگذارند.
    آبی‌ها در 5بازی آخر خارج از خانه خود بدون برد بوده‌اند. آنها در 10بازی آخر در لیگ تنها 2‌برد، 3تساوی و 5شکست داشته‌اند. 5بازی بدون برد پیاپی در خارج از خانه، طولانی‌ترین روند بدون برد این تیم در زمین حریفان از سال2015 است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید