• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 24 دی 1401
کد مطلب : 182790
+
-

سرباز به ‌جای سلبریتی

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به ایستگاه پایانی رسید

جشنواره
سرباز به ‌جای سلبریتی

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» در حالی برگزار شد که محمود شهبازی یکی از برندگان این رویداد گفت که جشنواره عمار به جای سلبریتی سرباز به وطن معرفی می‌کند.‌ این مراسم ‌در روزپنجشنبه - ۲۲ دی‌ماه - با حضور محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان حاضر در این رویداد در سینما فلسطین تهران برگزار شد.
در این مراسم که مهمانانی چون محسن برمهانی، جمال شورجه، مهران رجبی و محسن علی‌اکبری حضور داشتند‌ اجرای برنامه را فضه‌السادات حسینی برعهده داشت.

خزاعی: جمال شورجه الگویی برای جوان‌هایی است که در مسیر سینمای انقلاب گام برمی‌دارند
به گزارش ایرنا، یکی از بخش‌های آیین اختتامیه جشنواره عمار تجلیل از جمال شورجه کارگردان پیشکسوت سینمای دفاع‌مقدس بود. کارگردانی که این روزها در بستر بیماری به سر می‌برد. محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی برای مراسم تجلیل از شورجه روی سن آمد و گفت: قصدم صحبت نبود و به‌دلیل تجلیل از آقای شورجه آمدم. زمانی که ایشان کارگردانی می‌کرد دستیار دوم ایشان بودم. جدا از درس فیلمسازی درس اخلاق از او گرفتم و این تجربه همه کسانی بود که با ایشان کار می‌کردند.
وی با بیان اینکه آقای شورجه همانند اسمشان جمال سینمای انقلابی ایران هستند، افزود: برای سلامتی ایشان دعا می‌کنیم تا دوباره به سینمای ما بازگردند و فیلم خودشان را به اتمام برسانند. جمال شورجه الگویی برای جوان‌هایی است که در مسیر سینمای انقلاب گام برمی‌دارند. اگر قرار است اتفاقی در سینمای انقلاب ما رخ دهد شما جوانان معتقد باید در این مسیر گام‌ بردارید.
در ادامه این مراسم با حضور محمد خزاعی، محسن برمهانی، علیرضا سربخش، محسن علی‌اکبری و همسر شهید صادق فلاحی از جمال شورجه تقدیر شد و جایزه ویژه چفیه شهید رسول خالقی‌پور که در سال‌های پیش در دست ابوالقاسم طالبی، سیدمحمود رضوی و... بود‌ و سال قبل نیز به مسعود جعفری جوزانی اهدا شده بود، به‌مدت یک سال مهمان خانه استاد جمال شورجه خواهد بود.

آرزوی جمال شورجه برای عمار و سینمای ایران

در ادامه نیز شورجه گفت: از عماریون ممنونم که نهال کوچکی را کاشتند که حالا تبدیل به درخت تنومندی شده است. یادم می‌آید حدود 40 سال پیش مقام معظم رهبری به ما که دانشجو بودیم گفتند سعی کنید ایده‌ای که انتخاب می‌کنید ایده خوبی باشد که هرچه صیقل می‌دهید باطنش ارزشمند باشد. وی افزود: از مسئولان ممنونم که این نهال را تبدیل به درخت تنومندی کردند که شاخ و برگ آن تمام ایران را گرفته است و امیدوارم به تمام عالم تسری پیدا کند و سینمای ایران تبدیل به سینمایی شود که دیگران حسرت آن را بخورند چون این سینما متعهد و متشرع و با اخلاق است و با سینمای استکبار مقابله می‌کند. شورجه گفت: امیدوارم جهانی شدن عمار را تا وقتی زنده هستم ببینم. لازم است یاد مرحوم طالب‌زاده را هم گرامی بداریم که متولی این جریان بود.
اصالت این جشنواره به مردمی بودنش است و این جشنواره را بچه‌ها به اینجا رساندند چون همه فیلم‌ها را در نقاط محروم به همه نشان می‌دهند. کارگردان فیلم سینمایی «۳۳روز»، گفت: آقا امر فرمودند که بروید مروارید انتخاب کنید. من از جمیع فیلم‌سازان می‌خواهم که دنبال مرواریدهای انقلابی باشند. شهدا درهای گرانقدری هستند که دیده نمی‌شوند اما سینما می‌تواند آنها را به دنیا معرفی کند به‌گونه‌ای که نامشان مثل حاج قاسم جهانی شود. امیدوارم فیلمسازان به فرماندهان جان‌فدای انقلاب تبدیل شوند.

سهیل اسعد: حرکت حاج نادر همراه با بصیرت بود
 نکوداشت زنده‌یاد نادر طالب‌زاده یکی دیگر از بخش‌های آیین اختتامیه جشنواره عمار بود. در این بخش کلیپی در بزرگداشت این هنرمند فقید پخش شد.
در ادامه سهیل اسعد، دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: خوشحالم در خدمت شما عزیزان هستم. برای ما که از خارج از ایران به انقلاب اسلامی ایران نگاه می‌کردیم، تحولات ایران و رفتار سیاستمداران صد درصد مثبت بود و تصور می‌کردیم جمهوری اسلامی هیچ
عیب و نقصی ندارد.
 وی در ادامه گفت: پس از اقامت در ایران و دیدن ابعاد مختلف آن فهمیدیم باید با نگاه نسبی واقعیت‌ها را دید. دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه برخلاف عده‌ای که فقط اهل حرف بودند زمانی که با حاج نادر آشنا شدم گفتمان انقلاب اسلامی را در رفتار او دیدم، گفت: حاج نادر رفتارش از گفتارش بلیغ‌تر بود و از کسانی بود که گفتمان انقلاب در عملش هویدا بود.
 اسعد با بیان اینکه حاج نادر کسی بود که با اخلاص رفتار می‌کرد و این عظمت این مرد بزرگ بود، گفت: رفتار و عمل حاج نادر با بصیرت و با نگاهی عمیق بود؛ چرا که حقایق را درک می‌کرد و سپس تصمیم می‌گرفت و حرکت می‌کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید