• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 دی 1401
کد مطلب : 182245
+
-

ایراد شورای نگهبان به لایحه شانگهای

سخنگوی شورای ‌نگهبان در نشست ‌خبری دیروز خود، ضمن تشریح آخرین اقدام‌های این شورا، از بازگشت لایحه «الحاق دولت ایران به سازمان همکاری شانگهای» و طرح «بانک ‌مرکزی» به مجلس خبر داد.
به ‌گزارش همشهری، هادی طحان‌نظیف درحالی از بازگشت لایحه الحاق دولت ایران به سازمان همکاری شانگهای به مجلس به ‌دلیل برخی ابهام‌ها خبر می‌دهد که معتقد است: بیشتر اشکال‌های وارد شده به این لایحه شکلی است و پس‌از طی کردن روند اصلاح، به شورای ‌نگهبان باز خواهد گشت. دولت ایران که تا پیش ‌از این، به‌عنوان «عضو ناظر» در سازمان همکاری شانگهای حضور داشت، در جریان برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس سران این سازمان که اواخر شهریورماه سال‌جاری در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، برگزار شد به عضویت کامل این سازمان درآمد و فرایند تحقق این مهم از آن مقطع کلید خورد.
سخنگوی شورای ‌نگهبان درباره طرح بانک مرکزی که شامل ۶۷ ماده است نیز تاکید کرد که بررسی این مصوبه جلسه‌های زیادی از این شورا را به ‌خود اختصاص داده و عمده ابهام‌های آن، مربوط به اختیارات موسعی بود که در این طرح به ارکان بانک مرکزی داده شده‌است؛ اختیاراتی که از سوی اعضای شورای ‌نگهبان مغایر با اصول قانون اساسی تشخیص داده شده‌است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید