• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 5 آذر 1402
کد مطلب : 210431
+
-

تلاش ایران برای توسعه تعامل گردشگری با شانگهای

خبر روز
تلاش ایران برای توسعه تعامل گردشگری با شانگهای

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اعلام کرد: بهره‌مندی از همکاری‌های چندجانبه با گسترش روابط گردشگری در پی شبکه‌سازی میان کشورهای عضو سازمان شانگهای یا SCO ایجاد خواهد شد.
به ‌گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسلم شجاعی که به ‌عنوان سرپرست هیأت گردشگری ایران به اجلاس رویداد سال گردشگری ۲۰۲۳ سازمان همکاری شانگهای در چین رفته است، در سخنانی در این اجلاس به اهمیت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه و شبکه‌سازی بین کشورهای عضو سازمان شانگهای اشاره کرد و آن ‌را مهم‌ترین دستاورد رویداد گردشگری 2023 شانگهای دانست.
شجاعی، با اعلام اینکه کشورهای عضو شانگهای ۳میلیاردنفر جمعیت دارند که بیش از ۲۵۰میلیون گردشگر عضو این پیمان تا قبل از شیوع کرونا سفر خارجی داشتند، گفت: ظرفیت گردشگری کشورهای عضو شانگهای قابل تأمل است، چون ۵۰میلیون ساکن کشورهای عضو این پیمان به کشورهای عضو شانگهای سفر
کرده‌اند.
شجاعی، بهبود دسترسی‌ها بین کشورهای عضو را اقدامی ضروری دانست و پیشنهاد داد که سازمان همکاری شانگهای رویه‌ای برای تسهیل یا لغو روادید بین کشورهای عضو پیشنهاد دهد.
او نیازهای آموزش گردشگری بین کشورهای عضو و طراحی دوره‌های آموزشی را نیز به‌عنوان پیشنهاد دوم ایران به اجلاس گردشگری شانگهای مطرح کرد.
سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی به ‌منظور تداوم و پیگیری سیاست‌ها و اقدامات مرتبط با موضوع گردشگری در سازمان شانگهای، موضوع معرفی سالانه یک شهر از کشورهای عضو، به‌عنوان پایتخت گردشگری سازمان همکاری شانگهای را مطرح و اعلام کرد: ایران این آمادگی را دارد تا پس از پذیرش این پیشنهاد، شهر مدنظر خود را معرفی کند.
شجاعی در این نشست ایده سال گردشگری را ابتکاری جذاب برای سازمان همکاری شانگهای دانست و خواست تا گفت‌وگو در زمینه گردشگری به‌عنوان یکی از مولفه‌های مهم فرهنگی تداوم داشته باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید