• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 18 دی 1401
کد مطلب : 182192
+
-

رسیدگی به پرونده درنهایت دقت

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درباره فضاسازی‌ها پیرامون روند دادرسی و اجرای احکام قاتلان شهید عجمیان به همشهری گفت: با توجه به شناختی که از رویه‌ها و رویکردهای دستگاه قضایی کشور دارم، به‌طور قطع می‌گویم که رسیدگی به این پرونده با نهایت دقت و با توجه به مستندات موجود انجام شده و شبهه‌ای دراین زمینه وجود ندارد. یعقوب رضازاده با تأکید بر اینکه شبهه‌افکنی‌های انجام شده در این زمینه برآمده از نیت‌های سوء دشمنان ایران و برخی رسانه‌های آنان مانند سعودی‌اینترنشنال، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و... است، افزود: برخی در روزهای اخیر شبهه‌هایی مطرح کردند درباره اینکه متهمان حوادث‌اخیر و به‌ویژه پرونده شهید عجمیان به وکیل دسترسی نداشته‌اند؛ این درحالی‌است که با توجه به بیش‌ از 35 ارتباط مستمری که با دستگاه قضایی کشور داشته‌ام، به‌طورقطع می‌گویم که چنین ادعاهایی کذب محض‌ است و رویه‌های جاری در دستگاه قضا، خلاف آن را به همگان ثابت می‌کند.
وی ادامه ‌داد: امکان‌ ندارد متهمی در جریان رسیدگی به پرونده‌اش به وکیل دسترسی نداشته باشد. تدابیر اتخاذ شده دراین زمینه به‌گونه‌ای است که حتی دستگاه قضایی برای متهمانی که دسترسی به وکیل ندارند، «وکیل تسخیری» انتخاب می‌کند تا حقی از متهم ضایع نشود. این عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تأکید براینکه روند رسیدگی به پرونده متهمان قتل شهید عجمیان عادلانه بوده‌ و شبهه‌ای به آن وارد نیست، تصریح ‌کرد: اینکه برخی ادعا می‌کنند روند رسیدگی به پرونده با سرعت طی شده یا روند قانونی تکمیل نشده، تنها جنبه شبهه‌افکنی دارد، چراکه براساس رویه‌های موجود قاضی براساس مستندات و ادله موجود در پرونده، که حاوی دلایل و نشانه‌های متقنی هم بوده رأی داده ‌است و بررسی‌های انجام شده، از طی شدن تمام فرایند قضایی قانونی در این حوزه حکایت دارد.
رضازاده اضافه ‌کرد: تأیید حکم اعدام در مراجع قانونی نشان می‌دهد احکام صادر شده براساس مستندات محکم و روشن موجود در پرونده بوده و شبهه‌ای به روند دادرسی وارد نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :