• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 12 دی 1401
کد مطلب : 181621
+
-

آماربازی

10
در هفته چهاردهم لیگ برتر، سپاهان و پیکان در حالی به مصاف هم رفتند که سپاهان در 9هفته گذشته نباخته بود و پیکان هم در 10هفته گذشته نبرده بود. اما در نهایت پیکان برد و سپاهان باخت تا طلسم هر 2تیم شکسته شود. رکورد 10هفته‌ای پیکان بالاترین رکورد بدون برد ماندن یک تیم در فصل جاری بود که بالاخره روی عدد10 متوقف شد. البته نفت مسجدسلیمان هم این هفته نهمین بازی متوالی‌اش را بدون پیروزی پشت‌سر گذاشت و با ادامه این وضعیت ممکن است در 2هفته آینده از رکورد پیکان عبور کند. رکورد هفته‌های شکست‌ناپذیری هم در اختیار استقلالی‌هاست که بعد از باخت هفته اول 13هفته است نباخته‌اند. سپاهان بعد از 9بازی باخت و پرسپولیس هم 7هفته نباخته است.
 
04
گل‌گهر که این هفته در بازی خانگی‌اش به پرسپولیس باخت، پیش از این بازی 3مسابقه پی‌درپی را برده بود. در این فصل آنقدر قدرت تیم‌ها به هم نزدیک شده که رسیدن به 3پیروزی متوالی حتی از عهده استقلال و سپاهان هم خارج بوده است. تنها تیم‌های این فصل که توانسته‌اند به 3برد متوالی برسند تراکتور، گل‌گهر و پرسپولیس هستند. پرسپولیس یک‌بار هم در فاصله هفته‌های سوم تا ششم به 4برد متوالی رسیده که رکورد این فصل محسوب می‌شود. در واقع سرخپوشان با شکست دادن گل‌گهر علاوه بر اینکه به صدر رسیدند، تیم حریف را هم در رسیدن به رکورد شخصی خودشان ناکام گذاشتند. حالا فقط پرسپولیس 4برد متوالی دارد؛ کاری که ظاهرا از خود این تیم هم دیگر برنمی‌آید.
 
04
رکورد باخت‌های متوالی در این فصل نیز درست مثل رکورد بردهای متوالی از عدد4 فراتر نرفته است. تنها تیمی که در این فصل 4بازی متوالی را باخته نفت مسجدسلیمان است که البته این کار را 2بار و در 2مقطع مختلف انجام داده است. نفت آبادان، هوادار و فولاد تیم‌هایی هستند که تجربه 3باخت متوالی را در این فصل دارند و حضور فولاد در این جمع کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. نفت مسجدسلیمان اما از هفته ششم به بعد یعنی طی 9بازی فقط یک امتیاز گرفته که مربوط به بازی با مس رفسنجان است. نفتی‌ها قبل از آن مساوی 4باخت متوالی داشتند و بعد از آن هم 4بار باخته‌اند. آنها این هفته در انزلی مهمان ملوان هستند و درصورت باختن به رکورد 5باخت متوالی هم می‌رسند.

این خبر را به اشتراک بگذارید