• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 30 آذر 1401
کد مطلب : 180689
+
-

برنده‌های بد

آرژانتینی‌ها با بازیکنان تیم بازنده بد تا کردند

برنده‌های بد

آرژانتینی‌ها برنده‌های فروتنی نیستند. حرکات آنها پس از پیروزی بر هلند در ضربات پنالتی را به یاد دارید؛ به‌سوی بازیکنان حریف شکلک درآوردند و مسی به سمت فان‌خال رفت و به او توهین کرد و در مصاحبه تلویزیونی با یک خبرنگار به گلزن هلند ناسزا گفت. در بازی با فرانسه هم اوضاع حتی بدتر بود. مسی پس از گلزنی درحالی‌که داشت به سمت وسط زمین می‌رفت، مشتش را به‌سوی امباپه گره کرد. امباپه پس از پاسخگویی به این گل همین حرکت را نسبت به هم‌تیمی‌اش در پاری‌سن‌ژرمن تکرار کرد. در پایان طبیعی بود که بازیکنان آرژانتین غرق شادی و جشن قهرمانی باشند اما اگر برندگان متواضعی بودند، از بازیکنان مغموم حریف هم دستگیری می‌کردند؛ به‌خصوص هم‌تیمی‌های باشگاهی. مثلا مسی یا پاردس و دی‌ماریا به سمت امباپه یا ربیو یا گریزمان می‌رفتند و به آنها دلداری می‌دادند. با این‌حال نمی‌توان از این بابت آنها را سرزنش کرد؛ موضوع برای سرزنش آرژانتینی‌ها بسیار است، ازجمله آگوئرو. او در طول جام‌جهانی به همه حمله کرد، با ووگهورست، گلزن هلندی دهن‌به‌دهن شد و هتاکی کرد، در لایو اینستاگرامی‌اش چندبار کاماوینگا را به این جرم که چند توپ را از مسی گرفته بود، مورد تمسخر قرار داد یا جوابیه‌های غیرمؤدبانه‌ای به هلندی‌ها می‌داد. آگوئرو یادش رفته تا همین چند ماه پیش چه بازیکن بزرگی بود و هنوز رکوردهایی دست‌نخورده در لیگ برتر دارد. او خودش را تا سطح یک بوقچی سطح پایین، پایین آورد.
رفتار امیلیانو مارتینس هم زننده بود. او هم به هلندی‌ها تاخت و حرمت پیرترین سرمربی جام را نگه‌نداشت و هم پس از دریافت جایزه دستکش طلایی بهترین دروازه‌بان جام رفتار توهین‌آمیزی نسبت به تیم حریف و تماشاگرانش داشت و در توجیه این رفتار عذرخواهی نکرد و فقط گفت: «این کار را کردم چون فرانسوی‌ها مرا هو کردند. غرور جایی در شخصیت من ندارد. فکر می‌کردیم برتری داریم اما آنها کامبک زدند. بازی پیچیده‌ای بود. سرنوشت ما این بود که برای این قهرمانی رنج بکشیم. آنها حتی شانس داشتند تا از ما جلو بیفتند (اشاره به ضربه‌ای که مقابل موانی مهار کرد.) خوشبختانه توانستم توپ را با پا مهار کنم. لحظه‌ای بود که آرزوی آن را داشتم. هیچ حرفی راجع به آن ندارم.» دروازه‌بان استون‌ویلا و تیم ملی آرژانتین در جشن شادی بازیکنان در رختکن هم رفتار خوبی نداشت. در ویدئویی که پخش شد، او به هم‌تیمی‌هایش گفت: «یک دقیقه سکوت برای امباپه».
پاردس و دی‌پل، زوج دعوایی خط میانی آرژانتین ریچارلیسون، گلزن تیم المپیک برزیل را مسخره کردند. آنها پس از قهرمانی در کوپا‌آمریکای تابستان گذشته هم این بازیکن برزیلی را مورد تمسخر و توهین قرار داده بودند. در همان کوپا آمریکای تابستان پارسال وقتی امیلیانو مارتینس 2بار در ضربات پنالتی مراحل حذفی کار را برای آرژانتین درآورد، بازیکنان این تیم با بازیکنان حریف درگیر شدند. در بازی با کلمبیا مسی پس از پیروزی در ضربات پنالتی به سمت هم‌باشگاهی سابقش؛ یری مینا رفت و رقص شادی گل او را مسخره کرد.
آرژانتین دعای خیر چند میلیارد انسان را پشت سر خود داشت و قهرمان جام‌جهانی شد اما آنها برنده‌های خوبی نبودند و رسم پهلوانی را به‌جا نیاوردند. وقتی می‌بازند، اشک می‌ریزند و مرثیه می‌خوانند اما امان از وقتی که می‌برند و وای به حال بازنده‌ها!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید