• یکشنبه 22 مهر 1403
  • الأحَد 9 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 13
سه شنبه 29 آذر 1401
کد مطلب : 180584
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/769OA
+
-

دستگیری سرهنگ قلابی توسط مأموران واقعی

تبهکار حرفه‌ای که لباس نظامی با درجه سرهنگی به تن می‌کرد، با پرسه زدن در خیابان‌های شهر از شهروندان اخاذی و کلاهبرداری می‌کرد.
به گزارش همشهری، چند روز قبل مأموران کلانتری۱۰۶ نامجو هنگام گشتزنی در خیابان با مرد جوانی روبه‌رو شدند که لباس نظامی به تن داشت و درجه سرهنگی نصب کرده بود. مأموران که به رفتار این فرد مشکوک شده بودند برای دقایقی او را تحت‌نظر گرفتند تا اینکه وقتی رفتارهای غیرعادی او را دیدند پی بردند که به‌احتمال زیاد او یک مأمور قلابی است. در این شرایط بود که مأموران جلو رفته و از او کارت شناسایی خواستند. مرد جوان که تا آن لحظه وانمود می‌کرد سرهنگ است خودش را باخت و توضیح قانع‌کننده‌ای نداشت و دستش برای مأموران واقعی رو شد.
ماموران در جریان بازرسی کیفی که همراه این مأمور قلابی بود یک قبضه کلت کمری، یک رشته دستبند فلزی، بیسیم دستی، شوکر، یک تیغه سلاح سرد و کارت شناسایی جعلی با درجه سرهنگی از متهم کشف کردند. همچنین از خودروی متهم که در همانجا پارک شده بود نیز تعدادی پلاک تقلبی و تجهیزاتی مثل آژیر و ال‌ای‌دی کشف شد.
به‌دنبال دستگیری این مأمور قلابی او برای انجام تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد. متهم ۴۰ ساله وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اعتراف کرد که از مدتی قبل با استفاده از لباس و تجهیزات نظامی در خیابان‌های شهر پرسه زده و به بهانه‌های مختلف از شهروندان کلاهبرداری و اخاذی کرده است.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به اتهاماتش روانه دادسرا شد. او ادامه داد: هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. او از شهروندان خواست درصورت مشاهده چنین افرادی موضوع را از طریق تماس با پلیس‌110 گزارش کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید