• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 29 آذر 1401
کد مطلب : 180583
+
-

جزئیات پنجمین جلسه محاکمه مقصران سقوط هواپیمای اوکراینی

رسیدگی قضایی به پرونده مقصران سقوط هواپیمای اوکراینی که به جان باختن 176سرنشین آن منجر شد همچنان ادامه دارد و در پنجمین جلسه محاکمه شماری از شاکیان به بیان شکوائیه‌شان پرداختند.
به گزارش همشهری، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ساعت 6:12 دقیقه صبح روز 18دی ماه سال  98 با 167سرنشین از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف به پرواز درآمد اما پس از دقایقی در شاهدشهر سقوط کرد و 3روز بعد ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که هواپیما بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هدف اصابت موشک پدافند هوایی قرار گرفته است.
به‌دنبال این حادثه پرونده‌ای علیه مقصران آن تشکیل و از آنجا که اغلب آنها نظامی بودند به دادگاه نظامی استان تهران فرستاده شد. در روزهای گذشته چند جلسه برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شد و روز گذشته پنجمین جلسه محاکمه برگزار شد.
براساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، قاضی ابراهیم مهرانفر در پنجمین جلسه دادگاه پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: دادگاه به‌عنوان یک مرجع بی‌طرف در حال طی مراحل دادرسی است. وی خطاب به وکلا و خانواده جانباختگان ادامه داد: همه دلایل و مدارک ارائه شده را شنیده و بررسی می‌کنیم و قطعاً به همه موارد توجه می‌شود. قاضی با بیان اینکه دادگاه اصل بی‌طرفی را رعایت خواهد کرد، گفت: در راستای کشف حقیقت با هیچ‌کس تعارف نداریم و هرکجا لازم باشد از فرد یا مسئولی سؤال شود، این کار را خواهیم کرد و مطلعان، کارشناسان و متخصصان درصورت ضرورت به دادگاه دعوت خواهند شد.
قاضی مهرانفر با اشاره به اظهارات متهم ردیف اول در جلسه چهارم دادگاه گفت: اظهارات متهم در جلسه گذشته در حد توضیحات اولیه بود و سؤالات بسیاری باقی مانده است که باید از سایر متهمان پرسیده شود و آنها نیز باید پاسخگو باشند.
براساس این گزارش، در پنجمین جلسه دادگاه یکی از وکلای جان‌باختگان با دعوت قاضی در جایگاه قرار گرفت و نظرات و نکات خود در مورد پرونده را بیان کرد. همچنین 8 نفر از اولیای دم جان‌باختگان با حضور در جایگاه اظهارات خود را مطرح کردند.
پنجمین جلسه دادگاه حدود 4 ساعت طول کشید و قاضی مهرانفر با اعلام اینکه زمان جلسه بعدی دادگاه به خانواده جان‌باختگان و وکلای آنها ابلاغ می‌شود، ختم جلسه را اعلام کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید