• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 27 آذر 1401
کد مطلب : 180370
+
-

در مراسم افتتاح اقیانوس‌پارک و 8 فروشگاه شهروند و در قالب هفدهمین شنبه امید و افتخار مطرح شد

توسعه پایتخت از مسیر مشارکت

گزارش
توسعه پایتخت از مسیر مشارکت

در هفدهمین شنبه امید و افتخار، مجموعه تفریحی و گردشگری «اقیانوس‌پارک» در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و همزمان ۸فروشگاه «شهروند‌محله» به بهره‌برداری رسید. به گزارش همشهری، فروشگاه‌های جدیدی که دیروز افتتاح شد، در قالب فروشگاه‌های «شهروندمحله» و با مشارکت بخش خصوصی بود. رونمایی از طرح فروش اعتباری و اقساطی لوازم خانگی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در راستای تأکید شهردار تهران درخصوص تسهیل خرید کالاهای با دوام و دسترسی بهتر شهروندان به انواع لوازم خانگی باکیفیت، از طریق فروشگاه‌های منتخب شهروند بخش پایانی این برنامه بود.

تأثیر مثبت «اقیانوس‌پارک» و «شهروندمحله» بر تهران
پرویز سروری درباره افتتاح مجموعه تفریحی و گردشگری «اقیانوس‌پارک» گفت: «یکی از موضوعاتی که در شهر و شهرنشینی وجود دارد، جدا شدن مردم از طبیعت است و یکی از وظایف مدیریت شهری، برگرداندن مردم به طبیعت و یا ایجاد مظاهر طبیعت در شهر است. شهروندان از شهر خسته می‌شوند و ایجاد فضاهایی که آنها را با طبیعت آشنا کند، یکی از وظایف شهرداری است. تشکر می‌کنم که شهرداری با پارک‌های موضوعی، ارتباط مردم را با طبیعت فراهم کرده و این موضوع مورد توجه آنها قرار دارد.»   نایب‌رئیس شورای شهر تهران درخصوص افتتاح شهروندمحله نیز عنوان کرد: «زندگی شهری هر روز سخت‌تر می‌شود و با توجه به مسائلی همچون آلودگی هوا باید تلاش کنیم سفرهای شهری کاهش پیدا کند. به سمتی حرکت می‌کنیم تا «شهروندمحله» در تمام محله‌های شهر تهران ایجاد شود. «شهروندمحله» این امکان را فراهم می‌کند تا با رفع نیازهای مردم در داخل محله، از انجام سفرهای شهری جلوگیری شود؛ همچنین با افزایش عرضه می‌توان قیمت‌ها را منطقی کرد.»

رفع چالش‌ها و کاستی‌های تهران با کمک مردم
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی اقیانوس‌پارک و افتتاح ۸فروشگاه شهروندمحله همزمان با هفدهمین شنبه امید و افتخار گفت: «رویکرد شهرداری ساختن تهران با مشارکت مردم است؛ به هر حال تهران کاستی‌ها و چالش‌هایی دارد که با کمک مردم می‌توان آنها را رفع کرد. در دوره جدید تلاش‌های زیادی برای رفع مشکلات پایتخت صورت گرفته است. امیدواریم در این دوران با شعار مشارکت مردم بتوانیم گام‌هایی را در راستای رفع مشکلات مردم برداریم.»  لطف‌الله فروزنده درباره علت عدم‌حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در هفدهمین شنبه امید و افتخار نیز یادآور شد: «هم‌اکنون شهردار تهران در جلسات هیأت دولت در حال بررسی لایحه بودجه۱۴۰۲ دولت است.»

الگوی گردشگری در شهر تهران
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم گفت: «تم‌پارک‌ها و پارک‌های مفهومی عرصه جدیدی در حوزه گردشگری و سرگرمی در دنیا ایجاد کردند و در تهران نیز از این موضوع غفلت نشده و با طراحی‌هایی که از گذشته صورت گرفته، شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم. این پارک‌ها کمک می‌کنند در کنار تفریح، آموزش نیز اتفاق بیفتد و حتما محیط‌زیست یکی از اولویت‌های اساسی ماست که توجه به آن اهمیت دارد. خوشحالیم که زنجیره خدمات ما در شنبه‌های امید و افتخار به حوزه گردشگری رسید، چراکه براساس سیاست‌های شورای شهر توجه به این حوزه جزو تکالیف ماست. اساسنامه و ساختار سازمان گردشگری شهرداری در حال طی شدن است که با ایجاد آن یک الگوی گردشگری در شهر تهران نیز رخ خواهد داد.»  محمدامین توکلی‌زاده ادامه داد: «خوشبختانه شاهد بودیم سال گذشته مجموعه عباس‌آباد رکورد بازدید مخاطب را شکست و با تشکیل سازمان گردشگری شاهد رخدادهای بهتری در حوزه گردشگری تهران خواهیم بود.»


تعامل خوب مدیریت شهری با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ارتباط خوب شهرداری تهران تشکر و قدردانی کرد و گفت: «در یک‌سال اخیر شهرداری تهران تعامل خوبی با میراث فرهنگی داشته است. توسعه گردشگری شهری توسط شهروندان نیازمند ابزارهای جاذبه‌آفرینی است که تم‌پارک‌ها می‌توانند در این زمینه مؤثر باشند. تم‌پارک‌ها در اشتغال‌زایی در مدت  کمتر و با یک سرمایه‌گذاری اندک می‌توانند مؤثر واقع شوند.»

تأکید بر توسعه  مجموعه‌های تفریحی و گردشگری

سیدمحمدحسین حجازی،  مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی اقیانوس‌پارک و افتتاح ۸فروشگاه شهروند گفت: «بخش بزرگ اراضی عباس‌آباد از تم‌پارک‌ها تشکیل شده است و در این دوره تأکید مدیریت شهری و شورای شهر بر توسعه مجموعه‌های تفریحی و گردشگری است.  این پروژه دهمین مشارکت بخش خصوصی با شهرداری تهران است که تاکنون بالای ۴۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در پروژه‌های شهری انجام شده است.»

فروشگاه شهروند توسعه پیدا می‌کند

 داوود قربانیان، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند با تأکید بر این موضوع که توسعه شبکه فروشگاهی را از طریق بخش خصوصی دنبال می‌کنیم و از شهروندان کلانشهرهای کشور دعوت می‌کنیم که در توسعه فروشگاه‌های شهروند در کنار ما قرار بگیرند، گفت: «۲۸سال از عمر فروشگاه‌های شهروند می‌گذرد و برند آن به‌عنوان یک برند صاحب‌نام، سال‌هاست که در عرصه خرده‌فروشی اقلام مطرح است. به همین دلیل توسعه فضای کسب‌وکار ضرورت پیدا می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید