• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 27 آذر 1401
کد مطلب : 180290
+
-

گرم کردن خودرو در زمستان

روزهای سرد رسیده‌اند؛ سایه‌شان روی همه‌چیز افتاده است. خودروهای‌مان هم از این سرما بی‌نصیب نیستند. پس باید بیشتر حواس‌مان را جمع کنیم و با گرم کردن خودرو و دانستن نکته‌های لازم برای مراقبت از خودرو در زمستان، از مشکلات و خرابی‌های رایج این فصل برای خودروها جلوگیری کنیم. قلق‌های رانندگی‌کردن در زمستان هم از چیزهایی است که راننده‌های حرفه‌ای می‌دانند و با شناخت‌شان می‌توانید با خیال راحت  رانندگی کنید.

هوای باتری را داشته باشید
زمستان‌ها دمای هوا پایین می‌آید و سکون ماشین در ساعات سرد، قدرت و عملکرد باتری‌ را پایین می‌آورد. پس زمانی که می‌خواهید بعد از چندساعت خاموشی، خودرو را روشن کنید، با مشکل مواجه می‌شوید. برای اینکه وضعیت باتری را در روزها و شب‌های سرد در شرایط مطلوبی نگه دارید، بهتر است که قبل از سردشدن هوا باتری را بررسی کنید. چطور؟ وضعیت شارژ و ولتاژ باتری را نزد مکانیکی کاربلد بررسی کنید و ببینید که اوضاعش مناسب است یا خیر. اگر نیاز به تعویض یا تعمیر بود، قبل از زردشدن برگ‌های پاییزی باید این کار را انجام می‌دادید و خودرو را آماده ورود به پاییز و زمستان می‌کردید. باتری ضعیف نمی‌گذارد که نرم ‌و راحت در هوای سرد استارت بزنید و شما را به دردسر می‌اندازد.

وجود ضدیخ در خودرو ضروری است
هوا که سرد می‌شود، حتما سراغی از وضعیت ضدیخ خودرو بگیرید. اگر مایع ضدیخ در سیستم خنک‌کننده موتور کم باشد یا اصلا نباشد، آب داخل بلوکه سیلندر یخ می‌زند. افزایش حجم آب و فشاری که به مجاری سیلندر وارد می‌کند، شکستگی دیواره این قطعه را با خود به همراه خواهد داشت. پس ضدیخ را بررسی کنید و نگذارید که خساراتی مانند هزینه تعویض واشر سرسیلندر روی دست‌تان بماند. محتویات رادیاتور را چک کنید و ببینید که ضدیخ دارید یا خیر.

روغن موتور را کنترل کنید
یکی دیگر از نکاتی که در راستای گرم کردن خودرو و مراقبت‌های زمستانی از آن باید درنظر بگیرید، بررسی وضعیت روغن موتور است. با تغییر هر فصل، تعویض روغن موتور هم فکر خوبی به‌نظر می‌رسد. چرا؟ چون روغن‌های غلیظ‌تر بیشتر مناسب استفاده در فصل تابستان هستند و روغن‌های رقیق‌تر هم به‌درد فصل‌های سردی مانند زمستان می‌خورند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید