• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 آذر 1401
کد مطلب : 180253
+
-

سرمایه‌گذاری در ذخیره‌گاه تنفسی تهران

اراضی عباس‌آباد حدود 560هکتار وسعت دارد که 68هکتار آن تبدیل به مجموعه فرهنگی تفریحی عباس‌آباد شده است که باتوجه ‌به پهنه‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، سرگرمی، علمی و... از آن با عنوان یک بسته کامل گردشگری یاد می‌شود. آنطور که آرش ظفری، معاون سرمایه‌گذاری منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد عنوان کرده: «سرمایه‌گذاری در این مجموعه مورد اقبال بوده و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.» ظفری در گفت‌وگو با همشهری توضیحات بیشتری در این مورد داده است که در ادامه می‌خوانید.

چرا اراضی عباس‌آباد، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؟
این موضوع چند دلیل دارد. موقعیت جغرافیایی (اراضی در بهترین نقطه شهر قرار گرفته و دسترسی به آن از شمال، جنوب، شرق و غرب امکان‌پذیر است.)، پهنه‌بندی‌های انجام‌شده (در این مجموعه خدمات متنوعی مثل فرهنگی، هنری، آموزشی و... پیش‌بینی‌شده است) و وجود بوستان‌های متعدد (آب‌وآتش، نوروز، طالقانی، باغ هنر، باغ غذا، باغ‌موزه دفاع‌مقدس، باغ کتاب، فلسفه و جست‌وجو) همین تنوع در خدمات سبب شده تا سرمایه‌گذاران حق انتخاب داشته باشند و متناسب با نوع کارکردها و خدمات، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
 درخصوص سرمایه‌گذاری اقیانوس پارک هم توضیح می‌دهید؟
این پروژه در راستای تکمیل و توسعه خدمات رفاهی، فرهنگی و... مجموعه اراضی عباس‌آباد اجرایی و امروز با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود و می‌تواند سبب رونق گردشگری تهران شود. سرمایه‌گذار این پروژه مشارکت فعالی با شهرداری تهران دارد و اقیانوس پارک، یازدهمین پروژه‌ای است که او (سرمایه‌گذار) در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری می‌کند.
 طرح‌های دیگری در مجموعه دارید که با مشارکت سرمایه‌گذاران اجرایی شوند؟
بله. 2مجتمع تفریحی و تجاری با کاربری‌های آموزشی و فرهنگی در دستور کار قرار دارند که امیدواریم تا پایان سال افتتاح شوند.
 سرمایه‌گذاری در این مجموعه با چه شرایطی صورت می‌گیرد؟
تمام سرمایه‌گذاران از طریق مزایده تعیین می‌شوند. نکته مهم دیگر این است که طرح‌های ارائه‌شده باید جذاب و خلاق و در راستای تکمیل زنجیره خدمات و توسعه گردشگری مجموعه باشند.  در این مجموعه محدودیتی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد و بهترین فرصت برای این کار فراهم است و هنوز هم می‌توان از این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و فاخر در شهر تهران استفاده کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید