• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 23 آذر 1401
کد مطلب : 179995
+
-

شرایط فعالیت در یگان ویژه بانوان

استخدام
شرایط فعالیت در یگان ویژه بانوان

همانطور که استخدام آقایان در دانشکده‌های افسری و علوم انتظامی نیازمند یک‌سری شرایط خاص است، بانوان متقاضی استخدام در مقطع درجه‌داری یا افسری نیروی انتظامی کشور نیز باید واجد ضوابط خاص و منحصر به فرد باشند. استخدام پلیس زن در نیروی انتظامی هر ساله به 2شیوه اینترنتی و حضوری با توجه به نیاز این سازمان انجام می‌شود.

شرایط عمومی و اختصاصی
 آن دسته از بانوان علاقه‌مند به استخدام نیروی انتظامی، باید پس از مطالعه کامل شرایط و ضوابط استخدام پلیس زن درصورت داشتن تمامی شرایط مطابق ضوابط اعلام‌شده توسط نیروی انتظامی محل سکونت خود، اقدام به ثبت‌نام کنند. شرایط استخدام پلیس زن در 2بخش قابل بررسی است؛ بخش نخست شامل شرایط عمومی می‌شود که به تفکیک در ادامه شرح خواهیم داد. پس از موفقیت فرد متقاضی در مرحله گزینش (آزمون‌های علمی، ورزشی و پزشکی) جهت استخدام در مقطع درجه‌داری، داوطلبان می‌توانند با سپردن تعهد خدمت در برابر قوانین نیروی انتظامی، به‌صورت پیمانی و به‌مدت 5سال، به استخدام نیروی انتظامی درآیند. شرایط عمومی بانوان در این استخدام عبارتند از: داشتن سلامت روانی، برخورداری از توانمندی‌های جسمانی و فیزیکی، داشتن تابعیت ایرانی، اعتقاد به دین مبین اسلام، اعتقاد به ولایت فقیه و داشتن آمادگی جهت فداکاری‌ها، نداشتن سابقه وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی، عدم‌اعتیاد به مواد‌مخدر، نداشتن سوء‌پیشینه، عدم‌محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی و بخش دوم یا شرایط اختصاصی نیز شامل دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم (ریاضی، تجربی، معارف)، داشتن حداقل معدل تحصیلی 14(حداقل معدل برای بسیجیان فعال، جانبازان، ایثارگران و فرزندان خانواده‌های نیروهای مسلح، نمره 12محسوب می‌شود)، داشتن حداقل 18سال و حداکثر 23سال تمام، دارا بودن حداقل قد 160سانتی‌متر، قبولی در آزمون ورودی و سایر مراحل گزینش داخلی و نیز بومی بودن.

استخدام از طریق کنکور
استخدام بانوان در سال‌های گذشته از طریق کنکور سراسری و انتخاب کد رشته‌های دانشگاه انتظامی کوثر صورت می‌گرفت، اما طی چند سال اخیر، استخدام در این مقطع از طریق برگزاری آزمون ورودی داخلی و جدا از کنکور سراسری انجام می‌شود. بانوانی که متقاضی نام‌نویسی برای استخدام در نیروی انتظامی هستند، می‌توانند اطلاعات دقیق‌تر و بیشتر را به‌صورت حضوری و تلفنی از مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان خود دریافت کنند. لازم به ذکر است که استخدام پلیس زن به‌صورت محدود انجام می‌شود و پس از تکمیل ظرفیت سالانه، فرایند ثبت‌نام انجام نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز
مدارک اولیه این پذیرش نیز شامل 12قطعه عکس پرسنلی تمام‌رخ با زمینه سفید، اصل و کپی مدرک تحصیلی مقطع دیپلم یا گواهی موقت فارغ‌التحصیلی که مورد تأیید آموزش و پرورش باشد، اصل و کپی شناسنامه عکس‌دار از صفحات یک تا 3، داشتن اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان به علاوه سند ازدواج درصورت متاهل بودن و مشخص بودن گروه خونی داوطلب با ارائه مدرک از سازمان انتقال خون است.
 از سویی، بانوان علاقه‌مند به استخدام در نیروی انتظامی می‌توانند برای ثبت‌نام پلیس افتخاری به مراکز ثبت‌نام پلیس افتخاری استان محل سکونت خود مراجعه کنند. لازم به ذکر است که در جذب پلیس افتخاری مواردی مانند سن، تحصیلات، جنسیت، قد، وزن و... مطرح نیست. پلیس افتخاری، درواقع نوعی بسیج نیروی انتظامی است که درصورت نیاز در ماموریت‌ها از این افراد کمک گرفته می‌شود. چنانچه در انجام ماموریتی برای این گروه از داوطلبان افتخاری مشکلی ایجاد شود، هیچ تفاوتی بین آنها و کادر نیروی انتظامی وجود نخواهد داشت. نیروی انتظامی برای حل مشکلات ساده انتظامی بسیاری از پرونده‌ها مانند درگیری یا مشاجره همسایگان، اکثر مشکلات خانوادگی و... اقدام به استخدام تعداد محدودی خانم در سراسر کشور با حداقل مدرک لیسانس رشته‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری نیز می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید