• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 17996
+
-

محاکمه عامل جنایت در طبقه سیزدهم

«شب حادثه قرص خوردم اما نمی‌دانم داخل آن چه موادی بود که دچار توهم شدم و دست به جنایت زدم.» این اعترافات مردی است که در جنایتی خونین پسر عمه‌اش را در طبقه سیزدهم برجی در سعادت‌آباد به قتل رساند.

به گزارش همشهری، صبح 25اردیبهشت‌ماه سال 95به بازپرس جنایی پایتخت خبر رسید مردی در طبقه سیزدهم برجی در سعادت آباد با ضربات چاقو به قتل رسیده است. همسر مقتول که شاهد جنایت بود به مأموران گفت: پسر دایی شوهرم از چند شب قبل مهمان ما بود و حدود ساعت 5بامداد متوجه صدایی شدم و وقتی سراغ شوهرم رفتم، دیدم پسر دایی‌اش او را به قتل رسانده است. او در ادامه با تهدید طلاهای مرا هم سرقت کرد و گریخت. چند روز از این جنایت می‌گذشت که متهم خودش را به پلیس تسلیم کرد. او در تحقیقات مقدماتی مدعی شد به‌دلیل مصرف قرص‌های توهم‌زا دست به قتل پسر عمه‌اش زده است. او مدام اظهاراتش را تغییر می‌داد و حتی مدتی بعد ادعا کرد همسر مقتول از او خواسته در قبال دریافت 200میلیون تومان شوهرش را به قتل برساند. هیچکدام از این ادعاها نتوانست متهم را نجات دهد و سرانجام او صحنه قتل را بازسازی کرد و پرونده اتهامی‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاکمه که دیروز در شعبه هشتم به ریاست قاضی حشمت‌الله توکلی برگزار شد، ابتدا همسر مقتول گفت: من همسر دوم شوهرم بودم. او سال‌ها قبل ازدواج کرده بود. او و متهم با هم باجناق بودند اما مدتی بعد هر دو از همسران‌شان جدا شدند. بعد از ازدواج من و شوهرم متهم گاهی به خانه ما می‌آمد تا اینکه شب حادثه شوهرم را به قتل رساند. در ادامه دختر مقتول نیز خواستار قصاص قاتل پدرش شد و در نهایت نوبت به متهم رسید تا از خودش دفاع کند. او گفت: بعد از جدا شدن از همسرم سال‌ها از عمه‌ام که مادر مقتول بود پرستاری می‌کردم اما بعد از فوت او پسرعمه‌ام خانه‌اش را فروخت و فقط 2میلیون تومان به من داد. این قدرنشناسی او باعث شد افسرده و گوشه گیر شوم و مدتی بعد هم معتاد شدم.  به خاطر همه این مشکلات تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. وی ادامه داد: شب حادثه 2‌ماه بود که اعتیاد به مواد‌مخدر را ترک کرده بودم و متادون مصرف می‌کردم. آن شب از یک عطاری قرصی آرامبخش خریدم و خوردم اما نمی‌دانم داخل آن چه بود که دچار توهم شدم. خواب به چشمانم نمی‌آمد و مدام فکر می‌کردم که در لبه پرتگاه ایستاده‌ام. ساعت 5صبح بود که بیدار شدم بروم. از پسرعمه‌ام 50هزار تومان پول خواستم اما او نداد. من هم که دچار توهم بودم چاقویی برداشتم و ناخواسته چند ضربه به او زدم. سر‌و‌صداهای ما باعث شد همسرش هم بیدار شود. او از ترس طلا و جواهراتش را به من داد و فرار کردم. من حالت عادی نداشتم و نمی‌خواستم پسر عمه‌ام را به قتل برسانم.

با وجود این اظهارات پس از پایان جلسه محاکمه هیأت قضایی وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند. در صورت تأیید این رأی در دیوانعالی کشور متهم قصاص خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید