• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 22 آذر 1401
کد مطلب : 179879
+
-

اخبار کوتاه

افزایش 2برابری تعرفه‌ ازدواج و طلاق
معاون اول قوه قضاییه، بخشنامه تعرفه‌های جدید دفاتر ازدواج و طلاق را امضا و ابلاغ کرد. براساس این بخشنامه، هزینه ثبت ازدواج از 400هزار تومان به بیش از 800هزار تومان افزایش یافته و تعرفه ثبت طلاق از 500هزار تومان به یک میلیون تومان رسیده است. در این بخشنامه، بابت هر شرط ضمن عقد هزینه 200هزار تومانی تعیین شده است.

پرونده 4شرکت دارویی در دادگاه
«برای ۴شرکت دارویی پرونده تشکیل شده و این پرونده‌ها به‌زودی به مراجع قضایی ارجاع خواهند شد.» ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی با اعلام این خبر در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه و با اشاره به تأثیرگذار بودن ورود چندی پیش سازمان بازرسی به موضوع کمبود و گرانی دارو در کشور بیان کرد: «هم‌اکنون شرکت‌های داروسازی به‌صورت 3شیفته در حال تامین دارو هستند؛ همچنین برای ۴شرکت دارویی به اتهاماتی نظیر اخلال در نظام دارویی، احتکار و گرانفروشی پرونده تشکیل شده است.»

۶۰داروی گیاهی تحت پوشش بیمه
«یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت زیر پوشش بردن اقلام داروهای گیاهی است که تاکنون ۶۰ قلم از این داروها زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.» نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان این مطلب گفت: «یکی از مشکلات در این حوزه بهای بالای نسخه‌های دارویی است که متخصصان طب ایرانی برای بیماران تجویز می‌کنند. بر این اساس طب ایرانی باید ارزان و در دسترس بیماران باشد و علاوه بر 60قلم داروی تحت پوشش، به‌تدریج اقلام دارویی گیاهی دیگری نیز به پوشش بیمه‌ای اضافه خواهد شد.»

داروی بیماران تالاسمی تامین شد
انجمن تالاسمی ایران از ورود محموله بزرگ داروی بیماران تالاسمی به کشور خبر داد. این محموله شامل ۲۴هزار بسته‌ای داروی جیدنیو است که برای پوشش نیاز بیماران تالاسمی مقاوم به درمان با داروهای تولید داخل وارد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید