• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 22 آذر 1401
کد مطلب : 179842
+
-

مردان عنکبوتی!

مردان عنکبوتی!

دومینیک لیواکوویچ و امیلیانو مارتینز؛ 2اسم با ظاهری قهرمانانه برای 2قهرمان، یکی از کرواسی و دیگری از آرژانتین، 2بازیکن که اسم‌شان را در دور حذفی جام جهانی بیشتر از سایر گلرها شنیده‌ایم. آنها 2ستاره برای تیم‌شان هستند؛ بازیکنانی برای لحظه‌های حساس و سرنوشت‌ساز، چهره‌هایی برای دقایق مرگ و زندگی. لیواکوویچ، یکی از بهترین‌های این جام بوده است؛ بازیکنی که در جدال حساس با ژاپن، 3ضربه پنالتی را گرفت و یک‌تنه تیمش را به مرحله بعدی برد. او در مسابقه با برزیل هم روبه‌روی پنالتی‌های حریف ایستاد تا به‌تنهایی 4پنالتی را در این تورنمنت مهار کرده باشد. مارتینز نیز در تنها مسابقه به پنالتی‌کشیده آرژانتین در این تورنمنت، ستاره بود و 2ضربه پنالتی را از هلندی‌ها گرفت. اگر بازی امشب به پنالتی برود، هر 2بازیکن در موقعیت خاصی قرار می‌گیرند. آنها قبلا هم نشان داده‌اند که به پنالتی‌گرفتن علاقه زیادی دارند و در لحظات سرنوشت‌ساز، کمک بزرگی برای تیم‌شان هستند.
لیواکوویچ و مارتینز، سرنوشت باشگاهی عجیبی داشته‌اند. لیوا از 21سالگی در عضویت دیناموزاگرب بوده و هنوز برای این تیم به میدان می‌رود. او تا قبل از شروع این دوره جام‌جهانی، هرگز گزینه ملحق‌شدن به یک باشگاه بزرگ اروپایی نبوده و هیچ‌وقت از دینامو راهی یک لیگ درجه یک اروپایی نشده است. مارتینز نیز هرگز در آرسنال فرصت خاصی به‌دست نیاورد و در نهایت به استون ویلا رفت. با این حال، این دو نفر لحظه‌های خاص خودشان را نیز داشته‌اند. لیواکوویچ با دینامو در یورولیگ درخشید و تاتنهام را حذف کرد. گرفتن یک توپ بسیار مهم و سخت از هری کین از سوی دومینیک، نقش مهمی در این صعود تاریخی داشت. مارتینز نیز فصل گذشته چند بازی بسیار خوب در استون ویلا انجام داد و در این تیم درخشید. درنتیجه هر دو نفر توانسته‌اند لحظات خوبی را در دوران فوتبال نیز پشت سر بگذارند.
 بعضی از ستاره‌ها بیشتر برای رده ملی ساخته شده‌اند. مارتینز و لیواکوویچ نیز به این گروه تعلق دارند؛ به گلرهایی نظیر اوچوآ و یا یان سومر که هیچ‌وقت در رده باشگاهی به خوبی تیم ملی نبوده‌اند. جام‌جهانی همیشه فرصت عرض‌اندام چنین گلرهایی است. شاید در پایان این جام اما همه‌‌چیز برای آنها عوض شود. لیواکوویچ با زمزمه‌های پیوستن به بایرن و جانشینی نویر روبه‌رو شده و این باشگاه به‌شدت عملکردش را زیرنظر دارد. مارتینز نیز درصورت قهرمانی با آرژانتین، به یک قهرمان ملی تبدیل می‌شود و شاید در اروپا نیز به تیم جدیدی برود. قبل از شروع این دوئل، لیواکوویچ در این جام عملکرد بهتری داشته است. او به‌خصوص در نبرد با برزیل در جریان بازی عالی ظاهر شده اما مارتینز بیشتر در پنالتی‌ها درخشیده است. با این حال، برخورد این دو نفر در این بازی بسیار نزدیک خواهد بود. اگر این بازی به پنالتی برود، رفتن پشت ضربه برای بازیکنان هر دو تیم بسیار سخت خواهد شد؛ چراکه هر دو این بازیکنان در حدس مسیر توپ و شیرجه‌زدن به سمت آن، کم‌نظیر هستند؛ 2بازیکنی که در کنار هم، آماده یک جدال حساس می‌شوند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید