• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 21 آذر 1401
کد مطلب : 179782
+
-

پل حافظ جمع‌آوری می‌شود؟

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران: ۲۰۰میلیارد تومان به مقاوم‌سازی پل‌های پایتخت اختصاص یافت

پل‌های بتنی تهران، هم هنگام ساخت هزینه زیادی داشتند و هم هنگام بهره‌برداری باید با صرف هزینه نگهداری شوند، در غیراین‌صورت به‌تدریج فرسوده و خطرساز می‌شوند. مقاوم‌سازی آنها در سال‌های گذشته به‌صورت منظم انجام نشده بود اما اکنون شهرداری تهران با اختصاص بودجه برنامه‌ای برای مرمت این سازه‌های ترافیکی دارد. از سوی دیگر برخی از پل‌ها بسیار فرسوده هستند و مثل پل حافظ باید جمع‌آوری شوند. به گزارش همشهری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این‌باره گفت: بودجه سنوات قبل مقاوم‌سازی پل‌ها ۲۰ تا ۳۰میلیارد تومان بود اما در سال‌جاری ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت. این اقدام حرکت سینوسی عجیبی داشته به‌طوری که دولت در سال ۹۰ و ۹۱ به نگهداشت پل‌های تهران کمک می‌کرده اما از سال ۹۱ به بعد این اتفاق نیفتاده است. عباس شعبانی در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقاوم‌سازی‌ برای ما اولویت دارد. ۶۶ پل از ۷۵۳ پل نیاز به مقاوم‌سازی‌ لحظه‌ای دارند چراکه براساس استانداردهای پیش از سال ۱۳۸۱ است.  ۲۰ تا ۳۰میلیارد تومان بودجه از سنوات قبل پیش‌بینی شده بود که در سال ۱۴۰۱ به ۲۰۰میلیارد تومان رسیده و اگر می‌خواستیم ۷۵۳پل را بسازیم باید ۳۰۰هزار میلیارد تومان برای این زیرساخت‌ها هزینه کنیم.
او افزود: بقیه ارکان شهرداری نیز باید پای کار بیایند. براساس بازدید با همکاری سازمان بوستان‌ها مشاهده کردیم که آبیاری فضای سبز مجاور یک پل به آن آسیب می‌زد که قرار شد در مواردی از این قبیل اقدامات اصلاحی صورت بگیرد. در سال‌های قبل سازمان زیباسازی نیز بعضا در بتن‌های پل روکش انجام می‌داد، اما هرگونه روکش کار اشتباهی است، چرا که نمی‌توانیم تخریب‌ها را ببینیم. همچنین استفاده از نمک و شن در زمان یخبندان برای بتن اشتباه است و باید حداقل از شن به تنهایی استفاده شود.
او  با اشاره به ابلاغ ماتریس وظایف در ابتدای دوره جدید گفت: آخرین اطلاعات ما درخصوص پل‌ها مربوط به سال ۱۳۹۵ بود و تا شهریور ماه ۱۴۰۰ هیچ اطلاعاتی از پلی وارد نشده بود. همچنین پل قدیمی حافظ باید برداشته  و به زیرگذر تبدیل شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید