• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 21 آذر 1401
کد مطلب : 179772
+
-

«رز آبی» به قلم همسر شهید

کتاب «رز آبی» به قلم همسر شهید مدافع حرم علیرضا‌جیلان توسط انتشارات مطاف عشق راهی بازار نشر شد. این کتاب روایتی از زندگی شهید به قلم همسرش کوثر سادات افضلی است.
او نام این کتاب را به یاد گل‌های رز آبی انتخاب کرده که در زندگی مشترکشان از علیرضا هدیه گرفته است و می‌گوید: «کمتر پیش می‌آمد که به خانه بیاید و برایم گل نخریده باشد. در تمام اعمال و رفتارش خلوص نیت به چشم می‌خورد. برای خدا نه‌تنها بندگی بلکه دلبری هم می‌کرد به‌واسطه همین خوی و منش انسانی‌اش خداوند نیز نازش را خرید و به مقام رفیع شهادت رسید؛ مقامی که کسی چون او لایقش بود. در یک‌کلام مرد زندگی من مرد رؤیاهایم بود.»
شهید مدافع حرم علیرضا جیلان اهل بروجن در شب شهادت امام رضا(ع) در عملیات آزادسازی بوکمال به مقام رفیع شهادت رسید. وی به‌طور داوطلبانه و بسیجی‌وار مدت زیادی در جهاد فی سبیل‌الله در سوریه حاضر شد. او در هشتمین اعزام خود شهید شد و به عموی شهیدش (علیرضا جیلان) که دقیقاً هم نام خودش بود (اسم عموی شهید را بر ایشان گذاشته بودند) و ۳۰ سال پیش در دفاع‌مقدس در خوزستان آسمانی شده بود پیوست.
در بخشی از کتاب رز آبی می‌خوانیم: «از صدای زنگ می‌فهمیدم که علیرضاست. از همان اول، آهنگ خاصی را برای زنگ زدن انتخاب کرده بود. دو بار پشت سرهم زنگ می‌زد تا متوجه شوم او پشت در است. در را با تعجب بسیار باز کردم. سابقه نداشت آن موقع روز به خانه بیاید. سلام کرد و وارد شد. حرفی نمی‌زد. پرسیدم: چی شده؟چرا زود اومدی خونه؟ اتفاقی افتاده؟ گفت: دعا کن خدا من رو توی موقعیت گناه قرار نده... .»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید