• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 20 آذر 1401
کد مطلب : 179689
+
-

رنگین‌کمانی از ایران در تهران

تصاویری از نقاط مختلف کشور، برای آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی ایران روی سازه‌های تبلیغاتی پایتخت اکران شده است

زیباسازی
رنگین‌کمانی از ایران در تهران

ایران جزو معدود کشورهایی است که 4فصل زیبا دارد و علاوه‌بر آن در جای‌جای این سرزمین افراد با قومیت‌های مختلف و آداب و سنت‌های متنوع زندگی می‌کنند که آشنایی با زیبایی‌ها و تاریخ ایران‌زمین و آداب‌ورسوم اقوام برای مردم جذاب بوده و هست. سازمان زیباسازی شهر تهران در یک طرح ابتکاری با راه‌اندازی پویش «ایران ما» زمینه ایران‌شناسی و آشنایی پایتخت‌نشینان با جاذبه‌های گردشگری، آثار و ابنیه تاریخی، فرهنگی و مذهبی نقاط مختلف کشور را فراهم کرده و با اکران طرح‌های فرهنگی، رنگین کمانی از ایران در پایتخت شکل‌گرفته است.
به گزارش همشهری، این روزها هنگام تردد از تقاطع‌ها و محورهای بزرگراهی و... حتماً تصاویری از طبیعت زیبای لرستان و نمای خیره‌کننده مسجد شیخ صفی‌الدین اردبیلی... را دیده‌اید. طرح‌هایی که تماشایشان همگان را به وجد می‌آورد و سبب افزایش حس تعلق به این آب‌وخاک می‌شود. به‌گفته مجید قادری معاون فرهنگی هنری سازمان زیباسازی شهر تهران، طرح‌های فرهنگی که دربرگیرنده آثار و ابنیه تاریخی و ملی، زیبایی‌های طبیعی و گردشگری شهرهای کرمان، اصفهان، شیراز، تهران، گیلان، مازندران و جزایر زیبای جنوبی کشور هستند، روی هزار سازه تبلیغاتی اکران شده‌اند.

سفر تصویری در کشور
در شرایط اقتصادی کنونی که امکان سفر برای همگان وجود ندارد تماشای تصاویری از بناهای تاریخی و سنت‌های گذشتگان می‌تواند لذتبخش باشد. رویکردی که در اکران طرح‌های ایران ما موردتوجه سازمان زیباسازی شهر تهران بود و آنطور که قادری عنوان کرده: «هویت‌بخشی تاریخی، ملی و مذهبی، آرام‌سازی محیط شهری، امکان سفر تصویری برای شهروندان و... اهداف اکران طرح‌های فرهنگی ایران ما در پایتخت بوده و شهروندان از این طریق می‌توانند با نوع پوشش، آداب‌ورسوم، محصولات کشاورزی، کسب‌وکارها، طبیعت و نوع پوشش گیاهی، شرایط اقلیمی، تنوع غذایی و... استان‌ها و اقوام مختلف آشنا شوند.»

رونق گردشگری و کسب‌وکار
معرفی مکان‌های تاریخی و گردشگری در پویش ایران ما می‌تواند سبب رونق گردشگری و کسب‌وکارهای خرد در استان‌های مختلف شود. معاون فرهنگی هنری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های سازمان، معرفی فرهنگ و آداب ‌و رسوم اقوام در استان‌های مختلف است، گفت که اکران طرح‌های فرهنگی ایران ما سبب آشنایی بیشتر مردم با جاذبه‌های گردشگری استان‌ها می‌شود و می‌توانند برای سفرهایشان برنامه‌ریزی هدفمندی داشته باشند. همچنین رونق گردشگری منجر به رونق کسب‌وکارهای خرد استانی می‌شود که این امر به افزایش توان اقتصادی روستاییان کمک می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید