• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 آذر 1401
کد مطلب : 179551
+
-

کلنگ احداث مسکن در شانزدهمین شنبه امید و افتخار به زمین می‌خورد

11000خانه جدید برای تهرانی ها

خبر
11000خانه جدید برای تهرانی ها

صبح امروز در شانزدهمین شنبه امید و افتخار عملیات ساخت 11هزارو7واحد مسکونی در نقاط مختلف شهر تهران آغاز می‌شود. مسکن دغدغه اصلی شهروندان تهرانی محسوب می‌شود، چنان‌که هزینه‌های بالای خرید مسکن خانواده‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است و اکنون با نهضت ساخت مسکن در پایتخت به‌نظر می‌رسد در سال‌های آینده وضعیت بهتر شود. به گزارش همشهری، امروز علیرضا زاکانی، شهردار تهران با حضور در شهرک علائین منطقه20 عملیات اجرایی کلنگ‌زنی مسکن را انجام می‎دهد. در شهرک علائین با مجوز پروانه تخریب و نوسازی اقدام به ساخت مسکن می‌شود، درحالی‌که در محله‌های دیگر موضوعاتی مانند پروانه ساختمانی و تغییر نقشه پروانه نیز شامل ساخت‌وساز می‌شود. سخنگوی شهرداری تهران درباره جزئیات این پروژه بزرگ گفت: «امروز با حضور رئیس شورای شهر و شهردار تهران، عملیات اجرایی احداث 11هزار واحد مسکونی در قالب پروژه‌های قرارگاه جهادی مسکن در مناطق مختلف شهر آغاز خواهد شد.»
 عبدالمطهر محمدخانی درباره پراکندگی جغرافیایی این پروژه‌ها عنوان کرد: «عمده فعالیت قرارگاه متمرکز بر نوسازی بافت فرسوده و احیای ظرفیت‌های مرتبط و حتی همجوار با آن است. بر همین اساس بیشتر پروژه‌هایی که روز شنبه آغاز می‌شود، معطوف به مناطقی مانند 18، 19 و 20 شهرداری است.»
سخنگوی شهرداری تهران یادآور شد: «به‌طور مثال، در منطقه20 بالغ بر 2500واحد مسکونی در مساحتی حدود 106هزار مترمربع احداث خواهد شد؛ یا در منطقه18 بیش از 2 هزار واحد، یا در منطقه22 حدود 2400واحد ساخته خواهد شد. 470پلاک نیز در بافت فرسوده تجمیع شده‌اند که روی‌هم 1200واحد مسکونی را ایجاد خواهند کرد.» محمدخانی گفت: «وعده شهردار تهران کارسازی و تسهیل‎گری برای احداث سالانه دست‌کم 180هزار واحد مسکونی در پایتخت است. اگرچه جبران عقب‌ماندگی‌ها به‌ویژه در حوزه ساختمان نیازمند یک تلاش جهادی است، اما امیدواریم تزریق این تعداد واحد به بازار موجبات رونق صنعت ساختمان و تأمین نیاز شهروندان عزیز تهرانی را فراهم آورد.» سخنگوی شهرداری تهران درباره اعتبار موردنیاز برای اجرای این پروژه‌ها عنوان کرد: « در بیشتر این موارد نقش شهرداری تنها «تسهیل‌گری» است و سازنده از بخش خصوصی یا سایر نهادهای عمومی غیردولتی انتخاب می‌شود. در واقع شهرداری تهران با ابزارهایی که در اختیار دارد، شرایط را برای رونق صنعت مسکن و فعالیت بیشتر سازندگان در قرارگاه جهادی مسکن فراهم آورده است.»
محمدخانی همچنین درباره انتقاداتی که برخی افراد درباره عدم‌شفافیت وضعیت «پروانه ساختمانی» پروژه‌های قرارگاه مسکن مطرح کرده‌اند، گفت: «این‌طور نیست. به‌طور مثال، همه 11هزار واحدی که امروز بناست عملیات اجرایی آنها آغاز شود، یا جواز شده‌اند یا دست‌کم فیش عوارض تخریب‌ و نوسازی خود را پرداخت کرده‌اند.» او ادامه داد: «بنابراین تمام مقدمات قانونی و ملاحظات ایمنی و استانداردهای مقررات ملی ساختمان چه در فرایند طراحی و محاسبات چه در جریان نظارت و اجرای این پروژه‌ها لحاظ شده است. همانطور که می‌دانید براساس قانون شهرداری مرجع «صدور پروانه» بوده و فرایندهای مرتبط با این موضوع نیز یا کاملا انجام شده یا در مراحل پایانی است.» سخنگوی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد تحرکات جهادی شهرداری تهران برای احداث مسکن، مقدمات رونق صنعت ساخت، تعدیل بازار مسکن و در نتیجه رضایت خاطر شهروندان محترم تهرانی را فراهم آورد.

آمار
از آنچه تا کنون پیش‌بینی شده چه تعداد محقق شده است؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید